הכטב"ם החמקן האמריקאי החדיש ביותר – "RQ-170" עובר לקדמת הבמה

מזה כעשר שנים לא הוזכר על ידי בכירי הצבא האמריקני "כלי טייס בלתי מאויישים חמקניים", אך השבוע הינו עדים להתפתחות אחרת.

האתר " THE DRIVE " דיווח כי כנף חיל האוויר 432 בבסיס "קריש" שבנבאדה חשף בתחילת השבוע, "בשקט" , את הכטב"מ החמקן  "RQ-170".

ארצות הברית חשפה את המטוס לראשונה לפני עשר שנים, כאשר בכירים אמריקאים הודו בקיומו של מטוס זה שברשותם, ומאותו רגע הפרטים נותרו חסויים.

 "RQ-170" הוא כלי טיס צבאי בלתי מאויש , המיוצר על ידי החברה האמריקאית "לוקהיד מרטין", ומטוס זה משמש לאיסוף מודיעין, למשימות ריגול ומשימות הפצצה מהאוויר לתקיפת מטרות.

Drones: A Photo History | Stealth aircraft, Military drone, Unmanned aerial  vehicle

כלי טיס זה הופיע בשירות לראשונה בשנת 2007, והוא יכול לטוס בגובה 50,000 רגל, והוא השתתף בפעולת חיסול אוסאמה בן לאדן בפקיסטן, בשנת 2011.

נודע על המטוס, בין היתר, כשהתפרסמו הידיעות על ביקורו של הגנרל מארק קלי, ודייוויד ווייד- מפקד פיקוד הלחימה האווירית, בבסיס "קריש" בנבאדה.

"מאז ביקורו של קלי באוקטובר, מטוס ה-'MQ-9 Reaper' של כנף 432 החל לטוס מחוץ לגבולות רומניה, וכן נפרסו בהצלחה מטוסי ה- 'RQ-170 Sentinel'", נכתב בהודעה של כנף 432.

"המגוון הרחב של המשימות שמטוסי MQ-9 ו- RQ-170 נדרשים לבצע נותר סימן ההיכר שלנו. איננו חוששים מהמשימות המאתגרות הללו, אנו נותרים מוכנים לבצע אותן בכל הנסיבות " – כך אמר האלוף משנה – מפקד כנף 432 בהודעתו.

חיל האוויר לא הבהיר היכן נפרסו כטב"מי ה- RQ-170, או מתי הם נפרסו.

באתר "The Drive"  צוין כי סד"כ כלי הטייס החמקניים אינו ידוע, אך צפוי כי מספרם ינוע בין 20 ל -30 יחידות.

עד לנקודה זו הוכרזו מבצעית רק שני מטוסי RQ-170 שיפעלו בטייסות הסיור ה -30 וה -44, ששייכות לכנפיים  432 ו -732.

الحرس الثوري الإيراني يستولي على طائرة تجسس أمريكية | رام الله