ניתוח: התקרבות בין ארה"ב לרוסיה עשויה לשנות את המצב במזרח התיכון

רוסיה משגרת מסרים ידידותיים לפתיחת דף חדש בנושא היחסים הדו צדדיים עם ארצות הברית, לאחר הגעתו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לבית הלבן.

בניתוחו שפורסם ב"ג'רוזלם פוסט " , הסופר סת פרנצמן מאמין כי להתקרבות בין ארה"ב לרוסיה עשויה להיות השלכה על אזור המזרח התיכון, במיוחד על הנוכחות האיראנית בסוריה.

הניתוח הצביע על כך שרוסיה וארצות הברית עשויות לדון בעתידה של סוריה, לאור נוכחותם של כוחות משני הצדדים על אדמת סוריה.

הניתוח הדגיש דיווחים בתקשורת, שהצביעו על כך שרוסיה עשויה למלא את תפקיד המגשר בין ישראל לסוריה, ורשת "TRT" הטורקית הצביעה על כך שתפקידם של "הסוכנים החתרניים של איראן" בסוריה עשוי להוביל למחשבה רוסית מחדש לגבי התפקיד האיראני שם. .

הג'רוזלם פוסט הוסיף כי הפעילות האיראנית עשויה לערער את הניסיונות הרוסיים לייצב את המשטר הסורי. דו"ח עיתונאי שפורסם באל-מוניטור הצביע על כך שאיראן ורוסיה נלחמות על השפעה באמצעות חברות אבטחה פרטיות בסוריה.

הניתוח נמשך ואמר, "לא ברור אם ארצות הברית תמשיך בדיונים עם רוסיה בנוגע ליציבות (המצב) בסוריה, שעשויה לכלול שחיקה של התפקיד האיראני (שם). ארצות הברית ורוסיה עשויות לחלוק אינטרסים משותפים להפחתת תפקידה של איראן בסוריה ".

מדינות אחרות כמו ישראל וטורקיה, ככל הנראה, מבקשות, על פי הניתוח, לצמצם את התפקיד האיראני, אך הדרך ליישם זאת עדיין לא ברור, מכיוון שלממשל האמריקני החדש אין קשר הדוק עם לטורקיה ועם רוסיה.

הניתוח הסתיים באומרו, "לא ברור מה תוכניתו של ביידן בסוריה. מיליציה הנתמכת על ידי איראן תקפה את בסיס עין אל-אסד בעירק ב -1 במרץ, מה שמראה כי קבוצות פרו-איראניות ימשיכו לתקוף את כוחות ארה"ב בעירק בצורה שלא ניתן יהיה להאשים את איראן בהתקפות. "

מלחמת האזרחים בסוריה גרמה להרג של יותר מ -380,000 בני אדם ועקרה מיליוני אחרים מאז שנת 2011.

פגישה קודמת בין פוטין לג'ו ביידן כשהיה סגן הנשיא אובמה