בכיר בבנקאות הסורית: רעב נראה באופק באזורי השליטה של ​​משטר אסד

ראש סינדיקט עובדי הבנקאות בדמשק, אחמד חמד, הדגיש כי "רעב נראה באופק" באזורי השליטה של ​​משטר אסד, והכלכלה הסורית ספגה הפסדים עצומים במהלך עשר השנים האחרונות , התקופה של מלחמת האזרחים במדינה.

חאמד הצהיר במהלך הוועידה השנתית של הבנקים כי כלכלת סוריה איבדה יותר מ -530 מיליארד דולר ארה"ב, שווה ערך פי 9.7 מהתמ"ג הסורי ב -2010.

הוא ציין כי "הרעב מסתמן באופק" בגלל הנסיבות הקשות אותן חווה סוריה ושיעורי צמיחה כלכלית נמוכים, שהובילו לכך ש -80% מהעם הסורי הגיע לקו העוני.

הוא הדגיש כי ממשלת אסד הפרה את אחריותה ותפקידיה בקידום המגזר הציבורי וקבלת החלטות לעידוד השקעות במגזר הפרטי , והוסיף כי האמור לעיל הביא להשעיית פעילות המשקיעים בסוריה, לסגירת עיסקיהם ולהגירה אל מחוץ למדינה.

חאמד ציין כי אחוז ההרס בתשתיות בסוריה עלה על 40%, והאשים ,את מה שהוא כינה, "טרור" בכך, ושכח להזכיר את פשעיהם של רוסיה ואיראן ומיליציותיהם, וצבא המשטר, שכולם פעלו להשמיד אתהחיים בסוריה והפציצו את כל המרכזים החיוניים, החינוכיים והרפואיים. באמצעות כלי נשק וחיל האוויר הסורי.

הוא הוסיף כי ממשלת אסד מוותרת בהדרגה על התמיכה שהוענקה לאזרחים, בנוסף לחוסר היציבות של שער החליפין, המחירים הגבוהים והטלת מיסים וגביית עמלות.

האזורים שבשליטת משטר אסד חיים במצב של כעס וטינה על תנאי החיים המידרדרים, והזנחת המשטר מטיפול במשברים הפוגעים באזרחים, בתקופה שבה הוא ממקד את כל מאמציו בדיכוי הסורים המורדים, ובשיעבוד כלכלת במדינה לקניית נשק כדי להשמיד את מה שנשאר מהמדינה.

 

أكثر من 80 بالمئة من الشعب السوري تحت خط الفقر - THE NEW DAY