אסטרואיד בגודל של אצטדיון כדורגל יחלוף ליד כדור הארץ ביום שלישי

סוכנות החלל האמריקנית ( נאס"א ) אמרה, ביום ראשון, כי אסטרואיד גדול ב,גודל של אצטדיון כדורגל ,יעבור בקרבת כדור הארץ, מחר, יום שלישי.

האסטרואיד, שרוחבו 680 מטר, שהתגלה על ידי אסטרונומים בשנת 1999 וכונה אותו (RM45), אמור להתקרב לכדי 1.8 מיליון קילומטרים מכדור הארץ.

האסטרואיד יהיה במרחק של 1.8 מיליון קילומטרים מכדור הארץ
האסטרואיד יהיה במרחק של 1.8 מיליון קילומטרים מכדור הארץ

אמנם אסטרואיד זה אינו מהווה איום ראשוני על כדור הארץ, אך המרחק הזה קרוב מספיק כדי שאסטרונומים יבחינו באסטרואיד ויעקבו אחר תנועתו.

אסטרואידים הם גופים סלעיים בקוטר שבין כמה מטרים למספר קילומטרים. הגופים הגדולים נקראים כוכבי לכת ננסיים, והגדולים שבהם הם כוכבי הלכת.

מדענים בנאס"א אומרים כי תדירות ההתנגשות של אסטרואיד בגודל של מגרש כדורגל בכדור הארץ  הוא בערך אחת לאלפיים שנה, מה שגורם נזק באזור נפילתו וסביבתו הקרובה. באשר לגופים העיקריים שהתנגשותם עם כוכב הלכת שלנו מותירה הרס אדיר ברמה של כדור הארץ בכללותו, זהו אירוע נדיר מאוד שהתרחש בפעם האחרונה לפני 66 מיליון שנה.

בשנים האחרונות הקהילה המדעית הכפילה את מאמציה למספר את הגופים המשייטים בחלל בסמוך לכדור הארץ ומסלולם עשוי להצטלב עם מסלול כדור הארץ ולפגוע בו.

בתיאוריה, התנגשות של אחד מהאובייקטים הללו תוביל לקטסטרופה כללית, מכיוון שהאטמוספירה לא תוכל לשרוף את כולו לפני שהוא מגיע לכדור הארץ, ופגיעתו תוביל לאלפי הרוגים והרס מסיבי בכל רחבי כדור הארץ.

לכן, מדענים וסוכנויות חלל פועלים על מנת לחקור דרכים אפשריות לנטרל כל אובייקט שעלול , בדרך מעופו,  להתנגש בכדור הארץ , בתוכניות שמזכירות סרטי מדע בדיוני.