לאחר מתקפת אמש פינו משמרות המהפכה האיראנים מפקדה במרחב דמשק

מטוסי קרב ישראלים חידשו את הפצצתם על אתרי משטר אסד והמיליציות האיראניות במרחב דמשק, והביאו את סך כל התקיפות הישראליות בסוריה מתחילת השנה ל -6.

אתמול בלילה הודיע ​​משטר אסד כי אתרים בסוריה הותקפו מהאוויר ע"י ישראל, בטילים שנורו מכיוון הגולן הסורי וכי ההגנה האווירית התעמתה עם הטילים והפילה את רובם.

מקורות תקשורת אחרים, מצדם, אישרו כי ההפצצה כוונה נגד אתרים של מיליציית משמרות המהפכה האיראנים בסביבת סיידה זיינב, מדרום לדמשק, המהווה מעוז של המיליציות האיראניות, ומיליציית חיזבאללה הלבנונית.

משמרות המהפכה הטילו סגר ביטחוני באזור לאחר התקיפות, והיום לפנות בוקר הם פינו את אחד ממפקדותיה הצבאיות בפאתי סיידה זינאב.

(נשאלת השאלה למה האיראנים פינו אחרי התקיפה דווקא מפקדה זאת ? האם כדי להקטין את פרופיל החשיפה שלה מול מטוסי ישראל ? או שהם החליטו שהמפקדה הזאת היא קריטית לפעילותם נגד ישראל וכדאי להעבירה למקום סודי יותר כך שיתאפשר להם להגיב לישראל על מתקפותיה ? )

במהלך השנה הנוכחית ביצעה ישראל 6 תקיפות נגד אתרים איראניים בסוריה, מרביתם התרכזו בסביבתה של הבירה דמשק  וסביבתה, ובמחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה.

התקיפות באו יומיים לאחר שמטוסי הקרב האמריקניים הפציצו אתרים איראניים סמוך לגבול סוריה-עירק, הרגו כ -20 חמושים והרסו מתקנים רבים.