מבזקי חדשות ליום 23-2-2021 . מתעדכן

*- אנושיות לפני פוליטיקה: הנשיא ג'ו ביידן ערך ביקור פתע אצל בוב דול, הסנאטור הרפובליקני לשעבר ומועמד המפלגה לנשיאות ב-1996 שהודיע בשבוע שעבר כי חלה בסרטן. בבית הלבן ציינו כי דול הוא "חבר קרוב" של הנשיא משנותיהם המשותפות בסנאט. (קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי)

*- תיעוד מדהים וחסר תקדים: הגשושית "התמדה" מצלמת את הנחיתה על מאדים, סרטון שייכנס לדברי ימי ההיסטוריה של חקר החלל:

*- עיראק: לפני זמן קצר בוצע ירי של מספר רקטות קטיושה אל עבר הגרין זון, מתחם שגרירות ארה״ב בבגדד, הירי בוצע ע״י המילציות השיעיות בעיראק המגובות ע״י איראן. לא דווח על נפגעים נכון לכרגע, מערכת היירוט C-RAM הופעלה. (עולם החדשות בטלגרם)

*- מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי, הבהיר כי איראן מסוגלת להעשיר אורניום לרמה של עד 60% אם יצטרכו לעשות כן. הוא הוסיף כי איראן לא תכנע ללחציה של ארצות הברית. "העשרת האורניום של איראן לא תוגבל ל-20%, נעשיר אותו עד לרמה שנצטרך, אף אחד לא יכול לעצור את טהראן".

*- העיתונאי יוסי יהושוע : תחקיר מעודכן של אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם לחציית הצעירה לסוריה מגלה כי היא עברה דרך הגדר כ 120 מטרים מסופה, ולא בשטח שבו אין גדר בחרמון, היתה אינדיקציה, התצפיתניות שללו חדירה לישראל, המכ״מים לא בדקו את היציאה החוצה לסוריה תקלה אומרים בפצ״ן, יופקו לקחים.

הפרשן הצבאי של האתר מוסיף על הדיווח : " זה מה שקורה – תצפיות לא מסתכלות על הגדר. הן מכבות שטח מסויים לפני הגדר ממזרח כדי לתת התרעה מראש על התקרבות וחציית קו כחול. לכן אם מישהו חוצה מישראל לסוריה לא יראו אותו מראש אלא באינדיקציה. כנל מכמי אדם שמסתכלים החוצה ומזהים התקרבות ולא התרחקות."

אפקט הפרפר מקבוצת נציב מעיר : "הצעירה טיפסה במדרון עד למיקום שנקרא מעלה גולני, שם הגדר מסתיימת, אך החליטה לעבור את הגבול בחלק שבו עדיין יש גדר. היא טיפסה על הגדר, קצת מתחת למעלה גולני, והגדר נתנה התרעה לחמ"ל פלוגתי של גדוד המוצב ברמת הגולן. בחמ"ל לא דיווחו על כך – לא לגדוד, לא לחטיבה ולא לאוגדה. פה כנראה היה הכשל העיקרי."

*- מטוס מטען איראני בואינג 747 EP-FAB, המזוהה עם ה- IRGC, נחת בדמשק וחוזר לטהרן.

*- ארבעה מפציצים אסטרטגיים B-1B לנסר הגיעו היום לבסיס חיל האוויר אורלנד בנורבגיה, וסימנו את ההפעלה הראשונה של מפציצי חיל האוויר האמריקני במיקום זה.

*- מקור בממשל ביידן: וושינגטון רוצה למנוע הסלמה מול איראן. יש להתמקד בחזרתה של איראן לשולחן המשא ומתן.  כמו כן מדגיש המקור המקורב לביידן כי לא יצומצמו הסנקציות על איראן עד שהיא תשוב לשולחן המו"מ. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- דובר קתאיב חיזבאללה ג'עפר אל-חוסייני: על פי המידע שלנו, הפצצת האזור הירוק כיום עומדת מאחורי ידיים זדוניות שרוצות לטרוף את הקלפים.

*- המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי: "אם איראן תרצה נשק גרעיני הליצנים הציוניים לא יוכלו לעצור אותה" – עוד הוסיף לא ניכנע לאיומים. אנחנו מסוגלים להעלות שיעור את העשרת האורניום ל-60 אחוזים.

*- איראן ורוסיה משתפות פעולה בייצור מל"טים איראן מספקת לרוסיה מידע על מזל"טים אמריקאים ורוסיה מספקת לאיראן טכנולוגיה צבאית לבניית נשק.

*- הסכם רוסי-ירדני לייצור טילי "קורנט" בירדן.

*- בהמשך לאישור תוכנית ההצטיידות – נחתם ההסכם הראשון לרכש שני מטוסי תדלוק. ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, תא"ל (מיל') מישל בן-ברוך, חתם בסוף השבוע על העסקה הראשונה לרכש מטוסי תדלוק מסוג KC-46 של חברת "בואינג". המתדלקים יירכשו בעסקה צבאית מול חיל האוויר האמריקני.

*- שגריר איטליה נהרג בהתקפה מזוינת במזרח קונגו שעה שנסע בשיירת האו"ם.

*- פשרה נוסח # איראן – נראה כי איראן הציעה לראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להמשיך את עבודתן של מצלמות הסוכנות באתרי הגרעין האיראניים לתקופה של 3 חודשים, מבלי שהסוכנות תקבל לעיונה את תוכן ההקלטות עד להסרת הסנקציות. אם לא יוסרו הסנקציות, איראן תשמיד את הקלטות האלה.

הפרשן הצבאי מעיר כי "למיטב זכרוני לאיראנים אין גישה לחומרים (בהסכם. כמובן שהם יכולים פשוט לעקור או לכסות את המצלמות) היה ויכוח גדול בהסכם האם המצלמות ישדרו לאחור למטה בוינה או שיידרש לבדוק את החומרים באיראן. בסוף ויתרו כצפוי ואין ניטור מצלמות אונליין".

*-

כמעט מחצית מהרפובליקנים אומרים כי הם ינטשו את המפלגה כפי שהיא כרגע, ויצטרפו למפלגה חדשה אם הנשיא לשעבר טראמפ יהיה המנהיג.

סקר של אוניברסיטת סאפוק-ארה"ב: 46% מהרפובליקנים אמרו, כי הם ינטשו את ה- GOP ויצטרפו למפלגת טראמפ, אם הנשיא לשעבר יחליט לפתוח מפלגה. רק 27 אחוזים אמרו שהם יישארו עם ה- GOP, והשאר מתלבטים. "אנחנו מרגישים שהרפובליקנים לא נלחמים מספיק בשבילנו, וכולנו רואים את דונלד טראמפ נלחם בשבילנו הכי חזק שהוא יכול, כל יום ויום", אמר בכיר רפובליקני.