מבזקי חדשות ליום 1-2-2021 . מתעדכן

*- דובר צה״ל – ‏הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי, ור' חטיבת קש"ח, תא"ל אפי דפרין, נפגשו היום עם מ' כוח יוניפי״ל, הגנרל סטפנו דל קול. בפגישה נדון המצב הביטחוני בדרום לבנון וכן משימות יוניפי״ל באיזור, על רקע ההפרות המתמשכות של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701 על ידי חיזבאללה, ואי-אכיפת הריבונות ע"י צבא לבנון.

*- חמינאי בקברו של חומייני : מקורות אופוזיציה: חמנאי לא יצא מחור העכבר שלו עד התחסן בחיסון של פייזר, והוא לא היה נפגש עם אנשים שנמצאים במרחק של פחות מ -10 מטרים במהלך פגישות חירום. כעת, לאחר שעבר את שני השלבים של החיסון של פייזר, הוא מודיע כי החיסון של פייזר אסור לעם ואומר שאנשים צריכים לקבל את החיסון הרוסי והסיני.

*- הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסוריה: אוכלוסיית סוריה, נכון לסוף ינואר השנה, הייתה 26,640,233.

*- השליח הקטרי לעזה, מחמד אל-עמאדי, הגיע לרצועת עזה לפני זמן קצר. מוקדם יותר היום דווח כי אמיר קטר, תמים בן חמד, הורה להקצות מענק בגובה 360 מיליון דולר עבור תושבי רצועת עזה לשנת 2021.

*- קראג' איראן: תחנת כוח ייעודית לחוות ביטקוין (כריית ביטקוין), שמו שלט של שטיפת שטיחים על הגדרות לצורך הטעיה.

*- רה"מ נתניהו צפוי לטוס בשבוע הבא לביקור באבו דאבי שיימשך 3 שעות. הסיקור מתוכנן ביום שלישי, יומיים אחרי היציאה המתוכננת מהסגר. תחילה תוכנן הביקור להימשך שלושה ימים, ולכלול גם ביקור בבחריין, אך הוא קוצר בצורה משמעותית – והביקור במנאמה בוטל. (אדי כהן)

*- לראשונה: טקס כינון יחסים דיפלומטיים וירטואלי בזום

מחר, יום ב', 1.2, יחתמו שר החוץ גבי אשכנזי ושרת החוץ של קוסובו, מליסה חרדינאי, על הסכם כינון היחסים בין ישראל לבין קוסובו.

בשל הסגר ומגבלות הקורונה, וביטול הגעת המשלחת הקוסוברית לירושלים, הוחלט בין הצדדים לקיים את הטקס באופן וירטואלי באמצעות הזום.
במסגרת הטקס, ולאחר חתימת השרים על הסכמי שיתופי הפעולה, יעבירו שני משרדי החוץ את ההסכמים במייל אחד לשני לצורך חתימה נוספת של השרים.
הטקס ייחתם בטקס הסרת הלוט משותף באופן וירטואלי ושני השרים יחשפו את השלט שימוקם בכניסה לשגרירות קוסובו בירושלים.

לאור החשיבות שרואה ארה"ב בכינון היחסים ומעורבותה, השליח האמריקאי לבלקן, מת'יו פלמר, ייקח חלק בטקס הוירטואלי ויישא דברים בשלב ההצהרות של שרי החוץ.

*- דובר ‏צה"ל: במהלך פעילות מבצעית של כוח צה״ל לפני זמן קצר,נפל רחפן של צה"ל בצפון רצועת עזה. אין חשש לדלף מידע.

*-אתמול (שבת, 30 בינואר) התקיים בחברון אירוע רב חשיבות: כינוס של כמאתיים שיח'ים של השבטים בחברון ובסביבתה, שכולו היה כעס וזעם על הרשות הפלסטינית, על השחיתות בה, על מערכת המשפט הלא מתפקדת ועל ההפקרות השוררת ברחובות. הקשבתי לכל מילה שנאמרה בו ו"המוסיקה" של הדברים הייתה שהחבר'ה הללו מכינים את הקרקע להכרזת עצמאות מהרש"פ. לא פחות. וכשזה יקרה תוכלו להעמיד פנים שאתם מופתעים. (ד"ר מוטי קידר)

*- לפי דיווח של סוכנות הידיעות של הסטודנטים באיראן, כורי הביטקוין במדינה יחויבו למכור את הביטקוין שבידיהם לבנק המרכזי כדי שהוא יוכל להשתמש בו כאמצעי תשלום עבור מוצרי יבוא. (דה מרקר)

*- בימים האחרונים אושר גם באיראן ובסה"כ 5 מדינות מזה"תיות אישרו את החיסון הרוסי לשימוש: איראן, אלג'יריה, תוניסיה, "הרשות" והאמירויות (מתך 14 מדינות בסה"כ, רוסיה בתוכן).

*- בנאום הרמטכ"ל מה שצד את אזני הייתה אמירתו שמושג המידתיות (בעת תקיפת אויב) תוחלף במילה יחסיות. הסיבה היא שמידתיות מובנת כמינימליות (ואסור שתובן כך) ובנוסף היא מרוכזת בהשפעת הפגיעה על האויב אבל לא בהשלכה החיובית על ההגנה על אזרחי מדינת ישראל . לכן הוא קובע שהשיקול מעתה יכלול לא רק את מידת השפעת התקיפה על האויב אלא גם על האפקטיביות בהגנה על אזרחי ישראל וזה דבר שגם המשפט (נדמה לי שהוא אמר גם המשפט הבינלאומי) יצטרך להבין מעתה ואילך. מעניין אם זה מכבסת מילים או באמת שינוי דפוס פעולה צבאי ומשפטי. (ישי ספיבק)

*- הוושינגטון פוסט: ערב הסעודית הסירה לאט ובהדרגה את התוכן של שנאה בתוכניות הלימודים בבתי הספר כגון: אנטישמיות, עונשים למעורבים במערכות יחסים הומוסקסואליות וג'יהאד.

*- מדריכים צבאיים מגרמניה מאמני את צבא מאלי .

*- ה- Guardian הבריטי מפרסם דו"ח על הופעתו של נגיף חדש בסין בשם "ניבאה". שיעורי התמותה לאחר ההדבקה מגיעים ל 75%.