איתותים מעודדים מסוריה לישראל

לפני כשבוע פרסם האתר נציב נט את הכתבה אודות פגישה סורית-ישראלית בתיווך רוסי לגירוש איראן ומיליציותיה שנערכה בבסיס חיל האוויר הרוסי במערב סוריה.

את המידע אודות הפגישה דיווח אתר החדשות הלונדוני בשפה הערבי – א שרק אלאוסאט , מה שעורר תגובות נמרצות ברחבי העולם הערבי . התגובות נעו בין הכחשה טוטלית של עצם הפגישה ועד ההשלכות לפגישה זאת , שעל פי האתר , היוותה כבר פגישה שלישית בין 2 המדינות כאשר 2 הפגישות הקודמות נערכו מחוץ לסוריה.

בעוד כולם תוהים מה מידת האמינות של דיווח זה ,מגיע עורך השופר הרישמי של משטר אסד , העיתון "תישרין" , מוחמד אל-בייראק, שכותב:

"האם אנחנו אויבי ישראל? כן ולא".

"כן, כי רואים אותנו כך שנים רבות. ומכיוון שישראל עדיין כובשת חלק מארצנו".

"עם זאת, לא, מכיוון שיש לנו הרבה דברים במשותף עם מדינה שכנה זאת, והחשוב שבהם הוא המאבק בטרור".

"כמו כן, ישראל עשויה להתנדב לשפר את היחסים שלנו עם ארצות הברית שעדיין יש לה כוחות במדינתנו, ועימה אנו צריכים להתמודד בצורה חיובית ואוהדת ככל האפשר. מי יודע, אולי ישראל יכולה לסגת ולהחזיר לנו את רמת הגולן. " (סוף הציטוט)

من افتتاحية صحيفة تشرين السورية :
“وهل نحن أعداء إسرائيل؟”،“نعم ولا. نعم: لأنّنا قضينا سنوات مديدة ونحن نقول إنّنا أعداء إسرائيل، كما أنّها لا تزال تحتلّ بعض أرضنا. ولا: لأنّ أموراً كثيرة تجمعنا بهذه الدولة الجارة، أهمّها مكافحة الإرهاب، وهي قد تتطوّع لتحسين علاقاتنا مع الولايات المتّحدة التي لا تزال تقيم في بلدنا، وعلينا أن نتعامل معها بما أمكن من إيجابيّة وتفهّم. ومن يدري فإسرائيل قد تنسحب ذات يوم من الجولان وتعيده إلينا”. محمد البيرق – رئيس التحرير‎

דבר אחד ברור, הצהרת עורך תישרין נאמרה בסמכות וברשות מהסמכות העליונה ביותר בסוריה , קרי הנשיא אסד עצמו , ככל הנראה בלחץ רוסי. אין ספק הדברים של העורך אינם מרווים נחת אצל ההנהגה האיראנית המשתדלת לחסום כל ניסיון סורי לשפר את יחסיה עם המערב בכלל ועם ארה"ב בפרט.

הכל נראה כמו סדרה מתמשכת של איתותים הדדיים בין ישראל וסוריה בתיווך רוסי. נעקוב!!

Flags of Israel and Syria