סוגיית הקמת מנהרה שתחבר בין אירופה לאפריקה דרך גיברלטר שבה ועולה

למרות שאין שום אישור רשמי משני הצדדים, סוגיית הקמת מנהרה שתחבר בין אירופה לאפריקה דרך גיברלטר שבה ועולה בתקופה האחרונה. בספרד מובע חשש שבריטניה אחרי הברקזיט ומרוקו עשויות לחתום על הסכם בנושא שכמובן יצטרך את אישורה של ספרד.

עליית הנושא לסדר היום התקשורתי קצת מפתיעה מאחר שהתנאים הכלכליים הנוכחיים בצל נגיף קורונה מכבידים על כל התקדמות להקמת הפרויקט וזאת לצד אזהרות שנשמעות כבר שנים מצד מומחים לגבי התנאים הפיזיים וההנדסיים הקשים.

הרעיון לחיבור יבשתי בין אירופה לאפריקה אינו חדש, אך הוא מעולם לא הגיע לשלבים מתקדמים. אחד המכשולים העיקריים הוא בתחום הכלכלי. הקמת מנהרה שכזו תצריך השקעה של מיליארדי דולרים כשהיקפי הסחר בין מרוקו (ושאר מדינות צפון אפריקה) לאירופה אינם מצדיקים זאת. בעבר דווח על מחקר שהציע כי המנהרה בין ספרד לבין מרוקו תהיה באורך 38 ק"מ, 27 מהם מתחת לפני המים, שכן מנהרה תת קרקעית שכזו חייבת להתחיל לפחות 5 ק"מ לפני חוף הים. העומק המוצע 475 מטרים. מובן כי לתעלה שכזו יהיה יתרון בקיצור זמני הנסיעה וההובלה בין שתי ערים מרכזיות – מדריד ומרקש אבל כרגע נראה כי פרויקט זה רחוק מביצוע עקב חוסר היכולת של ממשלות ספרד ומרוקו להתחייב על הקצאת הסכומים הנדרשים.

רעיון לחיבור היבשות לא חדש המצריך מיליארדי דולר:

קדיט לדיווח : אתר הטלגרם דורון פסקין