מבזקי חדשות ליום 31-12-2020. מתעדכן

*- צוות המעבר של ג'ו ביידן הודיע היום ( רביעי ) כי יועצת הפנטגון לשעבר של הנשיא אובמה, קתלין היקס, היא הבחירה של הנשיא החדש לכהן כסגנית שר ההגנה, והיא תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד אם וכאשר היא תאושר על ידי הסנאט.

*- דובר משרד החוץ האיראני טוען כי הנשיא טראמפ רוצה לתקוף את איראן בתחילת שנת 2021 וכי ארצו תגן על עצמה.

*- קצין בכיר בצבא ארה"ב – הטיסה של שני מפציצי B-52 מחיל האוויר הייתה במשימה לאותת לאיראן , היא עשויה לתכנן התקפות כנגד יעדים של כוחותינו בעיראק או במקומות אחרים באזור בימים הקרובים.

בעוד הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מתכונן להיכנס לתפקיד. הקצין לא היה מורשה למסור בפומבי הערכות פנימיות המבוססות על מודיעין רגיש .

*- חמושים לא מזוהים חיסלו בכיר מגדודי השלום של מנהיג השיעה מוקתדא א-סאדר במחוז דיוואניה שבדרום עירק. מפקד המשטרה בדיוואניה, ג'מאל אלדין אל-סודרי, אמר כי החמושים ירו במפקד בכיר רמי אל-שבאני שנהרג במקום . הוא הוסיף כי הרשויות פתחו בחקירת הפיגוע. טרם נמסרה תגובה רשמית של גדודי השלום .

גדודי השלום הם פלג שיעי רב השפעה הפועל תחת פיקוד כוחות הגיוס העממיים ( אל-חשד א-שעבי PMF) .

*- ממשלת תימן מאשימה את החות'ים בפיגוע הטרור בשדה התעופה בעדן. לפחות 16 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו. משרד הבריאות התימני: 22 הרוגים ויותר מ -50 פצועים בתקיפה על שדה התעופה הבינלאומי עדן.

מושל עדן: 13 הרוגים ולמעלה מ- 65 נפצעו בפיגוע הטרור בשדה התעופה הבינלאומי עדן.

*- הסנאט בארה"ב רומז על מעורבות של החיזבאללה בפיצוץ נמל ביירות.

*- רפאל תעשיות – חברה ישראלית חושפת מערכת מזל"ט מונעת AI (אינטליגנציה מלאכותית) ללוחמה בשטח בנוי . מערכות מונעות ע"י בינה מלאכותית הכוללות מזל"טים התקפים ורובוטים הנכנסים לבניין וסורקים את חלליו.

*- הצהרה שהוציאה פיקוד מרכז ארה"ב במסר מרתיע לאיראן: אנו מתואמים עם בעלי ברית באזור כדי להבטיח ביטחון ויציבות בשמי המזרח התיכון.

*- בכיר בצבא של ארה"ב: בימים האחרונים, תיעדנו את ההעברה הנרחבת, של ציוד צבאי איראני לעירק. איראן רוצה לנקום את הריגת מפקד כוח קודס, קאסם סלימאני, ומידע בנושא זה עורר בנו את הדאגה הגדולה ביותר בימים האחרונים.

*- התקשורת המקומית בסוריה דיווחה כי דאעש טמן מארב לצבא הסורי. מהדווחים עולה כי שלושה אוטובוסים, של חיילי דיוויזיה 4  של הצבא הסורי, נתקלו במארב של דאעש. במהלך נסיעה לאורך הכביש המהיר דיר א-זור-חומס. מהדיווחים בתקשורת המקומית עולה, כי 28 חיילים סורים נהרגו ועשרות נפצעו.

*- תקיפת כטב"מ על משאית ליד העיירה סאלקין שבאידליב, לפי דיווחים ראשוניים מדובר בתקיפת כטב"מ אמריקאית והטיל ששוגר לעבר המשאית היה מסוג R9X. כרגע לא ידוע מי היה ברכב.

*- ביקור הפרידה בישראל של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, בוטל בפתאומיות. / חדשות חזית ההתנגדות.

פרשן האתר מעיר כי : " הסיבה לביטול לא ידועה ולא ברור אם יש לכך קשר לסערה הפוליטית בוושינגטון סביב סירובו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ להכיר בתוצאות הבחירות לנשיאות. פנס, יצוין, תכנן לפתוח בביקרור הפרידה בישראל, וכן בבחריין ובפולין, ב-6 בינואר – שעות ספורות לאחר שאמור היה מתוקף תפקידו מנשיא הסנאט להוביל באותו יום את ההליך הרשמי בקונגרס של ספירת ואשרור הצבעת האלקטורים שבה נקבעה זהות הנשיא הבא".

*- שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן- " שימו לב. לבנון, כפי שהיא מתנהלת כעת היא תגיע למצב של פירוק מוחלט. המצב אליו נקלעה לבנון טומן בחובו קונוטציות עמוקות ומסוכנות מאוד, משום שאין פירושו כישלון רק של המוסדות בלבד, כפי שראינו בשלבים מסוימים בתקופת מלחמת האזרחים, אלא פירוק לבנון כמדינה או כישות.

צרפת חוששת כי המדינה נמצאת בסכנת היעלמות לראשונה מזה 100 שנה, בלחץ המתחים והטרנספורמציות המתרחשות במזרח התיכון, ובהשפעת סכסוכים אזוריים ובינלאומיים, העלולים להוביל לזעזועים ".

*- שר החוץ האמריקני: המשטר האיראני, שזורע חוסר יציבות וטרור, מאיים על ארצות הברית ובעלות בריתנו. ממשל טראמפ הטיל מחדש את הסנקציות ותמך בלחץ המרבי. ארצות הברית לא תיכנע לסחטנות גרעינית.

*- מפקד כוח קודס הגנרל קאאני איים לחסל את הנשיא טראמפ על מעורבותו בחיסול סולימני.

תמונה

*- לועגים לנשיא אסד ברשתות החברתיות בסוריה : בעוד הנשיא אסד ורעייתו מטיילים ברחבי המדינה ושותלים עצים ישראל מפציצה אתרים של צבא סוריה.

תמונה

*- איראן תשלם פיצויים בסך של 150 אלף דולר על כל הרוג מהמטוס האוקראיני שהופל בשמי המדינה בטיל נ"מ.