רמז עבה לאיראנים:הושמדו מאגרי טילים של החיזבאללה שנחצבו עמוק בהרים

ביום רביעי לפניות בוקר, בסביבות שעה 01:30 תקפו כלי טייס ישראלים , כך על פי מקורות זרים אתרי חיזבאללה בפסגת ג'בל האביל ליד זבאדני בצפון סוריה ליד גבול לבנון.

אמצעי תקשורת לבנוניים וסוריים העריכו ,מיד עם היוודע מקום הפגיעה , כי ככל הנראה הותקפה שיירת נשק שהיתה בדרכה למחסני החיזבאללה בצפון לבנון וכמו כן הותקפו מחסני טילים של צבא סוריה.

בהקשר זה, המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח ,על פי מידע חדש שהגיע לידיו , כי הושמדו מחסני טילים ותחמושת השייכים לחיזבאללה ולמיליציות הפרו-איראניות באזור "נבי הביל" באזור הכפר זבאדני, לאחר שנורו לעברם טילי שיוט ישראליים.

חצוב בהר

המצפה הסורי הסביר כי מחסנים אלה נחפרו עמוק אל תוך בטן ההר, והוסיף כי כתוצאה מתקיפות אלו נהרגו ונפצעו רבים מקרב המיליציות האיראניות.

ראוי לציין כי מחסני התחמושת והנשק של חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות ממוקמות על פסגות ההרים  באזור, שכן אזור זה מהווה נקודת אחסון בה משתמש חיזבאללה לפני הובלת נשק ותחמושת למחסניו בשטח לבנון,- כך לטענת המצפה הסורי.

בנוסף, ישראל תקפה בטילים את גדוד הגנה אווירית טילי סא-6 של המשטר הסורי באזור, פוג' 100 , שניסו להגיב להפצצה הישראלית, מה שהוביל להריגת אחד מחיילי הגדוד ולפציעת 5 אחרים, בהם שניים במצב קשה.

אולי האירוניה היא שכוחות רוסיים ממוקמים כמה מאות מטרים מההפצצה הישראלית על אזור זבאדאני וסביבתו.

מכה "מיצוב איראני"

נמסר כי במהלך השנים האחרונות, ישראל פנתה שוב ושוב לתקיפת אתרים בסוריה. בלילה שבין יום חמישי ושישי, הפציצה ישראלית מטרות באזור מציאף באזור הכפרי המערבי של מחוז חמאת, הרגה שישה לוחמים שאינם סורים הנאמנים לאיראן, על פי דיווח של המצפה הסורי.

בנוסף, כמה תקיפות בחודש נובמבר כוונו לאתרי חיזבאללה ולמיליציות נאמנות לטהראן ליד דמשק, בדרומה ובמזרח המדינה, וגרמה ליותר מחמישים הרוגים בקרב לוחמי מיליציות הנאמנות לאיראן, רובם לא סורים.

בשנים האחרונות ישראל הגבירה את הפצצותיה בסוריה, ומכוונת בעיקר לאתרים של צבא בסוריה, יעדים איראניים וחיזבאללה.

לעתים רחוקות ישראל מאשרת את אחריותה לתקיפות, אך היא חוזרת וממשיכה להתמודד עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונות איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

ב -18 בנובמבר, יום לאחר שהודיעה ישראל על הפצצת "יעדים צבאיים של כוח קודס האיראני וצבא סוריה" בדרום סוריה, אמר דובר צבא ישראל אביחי אדרעי כי תל אביב "תמשיך לפעול בהתאם לצורך לפגוע בעמדות איראניות בסוריה, המהווה איום על היציבות באזור".

ישראל התחייבה שוב ושוב להמשיך בפעילותה בסוריה עד שאיראן תיסוג ממנה. ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר גם על כוונתו "למנוע ,באופן מוחלט, מאיראן לבסס את נוכחותה הצבאית מול גבולות ישראל."

ישראל מאשימה את איראן בפיתוח תכנית הדיוק לטילים בלבנון, המחייבת העברת ציוד אסטרטגי דרך סוריה.