דובר צה"ל מסכם את שנת 2020 לעיתון האינטרנטי הסעודי "אילאף"

הראיון המלא של דובר צהל הדי זילברמן לעיתון האינטרנטי הסעודי אילאף : 

אנו עוקבים אחר תנועותיה של איראן באזור, יש הערכות שאיראן תנסה לתקוף מתימן או עיראק, בידנו מידע כי איראן מפתחת בעיראק ותימן מלטים וטילים חכמים שיכולים להגיע לישראל
זילברמן ציין כי הרמטכ"ל אביב כוכבי, הזהיר את איראן מפני כל התקפה , הן מהמעגל הראשון סוריה לבנון והן מהמעגל השני עיראק ותימן . איראן תקפה את מתקני עראמקו הסעודית בספטמבר 2019 מתימן, עיראק ואיראן באמצעות עשרות מזל"טים וטילים מונחים מרחוק מבלי שאיש חשף אותם, וזה מעיד על יכולת איראנית מצוינת באזור הזה".
ייתכן שהדברים עלולים לחזור על עצמם מאותם אתרים נגד ישראל, ולכן ישראל שמה לאחרונה את מבטה על עיראק ותימן .
אין לנו מידע ספציפי על התארגנות להתקפה על ישראל אך בעיקבות יום השנה לחיסול קאסם סולימאני איראן עשויה לנקום בישראל או בארצות הברית.
בנוסף איראן קיבלה תקיפות רבות במהלך השנה האחרונה, החל מהריגתו של סולימאני וכלה בתקיפות לאתריה בסוריה, דרך פיצוצים מסתוריים במתקני תוכנית הגרעין שלה וכלה בחיסולו של פחריזאדה, מדען הגרעין הראשי שלה, וזאת בנוסף לסנקציות בינלאומיות שיצרו תנאים כלכליים קשים,ועוד בזמן מגיפת הקורונה. הדברים האלה הופכים את איראן לחבית אבקה שרפה העלולה להתפוצץ בגלל כמות העומס והמכות שקיבלה, וזאת מבלי יכולת להגיב בצורה נאותה לגודל התקיפות הללו.
בתשובה לשאלה אודות צוללת ישראלית שחצתה את תעלת סואץ לכיוון ים סוף ואולי לכיוון המפרץ הפרסי , אמר זילברמן כי הוא אינו מאשר ואינו מכחיש מכיון שחיל הים הישראלי פועל תמיד בכל מקום, הצוללות הישראליות מפליגות בשקט למקומות רחוקים וקרובים . צבא ישראל פועל בחופש פעולה מוחלט בכל מקום במזרח התיכון לרבות במדינות שלישראל אין גבולות משותפים ואף רחוק יותר.


כאשר נשאל זילברמן אודות הדיווח מלבנון כי בסוף נובמבר פעלה יחידה של הקומנדו הימי הישראלי  בחוף ג'יה, דרומית לביירות . זילברמן לא אישר ולא הכחיש את האירוע ואמר רק כי למבצעים שישראל מבצעת אין גבולות. ולעיתים מבוצעות פעולות חשאיות שרק מעטים בצבא יודעים על קיומם .

זילברמן סיכם את שנת 2020 כשנה מצויינת בתחום הביטחון עבור מדינת ישראל ומנה ירידה במספר ההרוגים והפצועים, ומספר הרקטות שנורו מעזה ומספר האירועים הביטחוניים כנגד יעדים ישראלים בהשוואה לשנים קודמות. זילברמן ייחס זאת ליכולתה של ישראל. בתחומי הביטחון ולכוח ההרתעה הישראלי, והוא ציין כי ישראל תקפה אתרים בסוריה ושיגרה יותר מ -500 פצצות וטילים חכמים במהלך השנה האחרונה ולא קיבלה תגובה או תקיפה נגדית. סוריה משגרת את המספר הגדול ביותר של טילי נ"מ בעולם כיום, בידיעה שהטילים הישראליים החכמים תמיד פוגעים ביעדים שהיא מציבה, וישראל לא רואה כל מכשול לתקוף את מה שהיא רוצה בסוריה. מה שמאשש שישראל מבצעת תקיפות חכמות המשפיעות על איראן וזרועותיה בסוריה וכן על המשטר הסורי וזאת מבלי להיות בעל רצון או יכולת להגיב .ישראל לא תפסיק להכות באיראן בסוריה ותמנע ממנה להתבסס ולהעביר נשק וטכנולוגיות מתקדמות לחיזבאללה בלבנון .


באשר לחיזבאללה הוא החל להחזיק וממשיך לנסות להחזיק ביכולות טכנולוגיות לשיבוש היכולות הישראליות וישראל פועלת טכנולגית למצוא את התשובה ואת הפיתרון לכך באשר למניעה של ישראל לתקוף בלבנון בגלל איומיו של נסראללה אמר זילברמן שישראל לא מודיעה על כל מה שהיא עושה וגם הצד השני לא מדווח על כך יחד עם זאת זילברמן התחמק מתשובה ישירה ואמר ישראל יודעת לנטרל כל נשק או טכנולוגיה של חיזבאללה, באמצעים צבאיים או בדרך אחרת. הגילוי הישראלי של סדנאות ובתי מלאכה לייצור והתקנה של טילים מדויקים הוא חלק מהמסגרת הזאת
באשר למלחמה אפשרית בשנה הקרובה. מבחינה צבאית, הכל יכול להשתנות ברגע, ומלחמה יכולה לפרוץ באזור לפתע, "וכל חישוב והערכה שידועה לנו כיום יכולה להשתנות מסיבה לא ידועה."
התקוממות פלסטינית עלולה להפוך את הדברים על פניהם ולשנות את המשוואות וההבנות באזור. כמו כן, אמר כי כל מלחמה עתידית תגרום לישראל אבדות כבדות וגדולות בחיי אדם וכי מתקנים ביטחוניים ואסטרטגיים חיוניים בישראל עלולים להיהרס על ידי פגיעות טילים או מזל"טים. לכן, ישראל מאמצת תוכנית לבניית צבא חכם, מהיר ומצויד בכלי הנשק והטכנולוגיות העדכניים ביותר כדי להתמודד עם כל איום.

المتحدث بلسان الجيش الإسرائيلي هيداي زيلبرمان

קרדיט : אפקט הפרפר מקבוצת נציב. קרדיט לתמונה: דובר צה"ל