150 מחוקקים דמוקרטים תומכים בהחזרת ארה"ב להסכם הגרעין האיראני

הדמוקרטים קוראים לחזור להסכם הגרעין האיראני ללא תנאים
המחוקקים הדמוקרטים בקונגרס האמריקני, דרשו ממדינתם לחזור להסכם הגרעין פחות מחודש לפני כניסתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לבית הלבן. ואישרו את התוכנית לחזור להסכם הגרעין, ללא כל תנאים חדשים, מספר מספיק כדי למנוע כל ניסיון לחסום צעד זה בקונגרס, על פי מה שדווח בעיתון "ג'רוזלם פוסט".
הנציגים שלחו מסר לנשיא הנבחר להחזיר את מדינתם להסכם, שהפגיש את איראן ואת המעצמות הבינלאומיות (5 + 1) שנחתם בשנת 2015, במהלך ממשל הנשיא ברק אובמה.
הנשיא דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין באיראן באופן חד צדדי, פחות משנתיים לאחר שקיבל על עצמו את הנשיאות.
המסר נועד לתת רוח גבית לנשיא הנבחר, המשתייך למפלגה הדמוקרטית, באפשרות לחזור להסכם, על ידי כך שיהיו לו מספיק קולות, כדי למנוע כל ניסיון להטיל וטו על חקיקה בקונגרס, שמונע מארצות הברית לחזור שוב לעסקה.
במהלך מערכת הבחירות, תיאר ביידן את החלטתו של טראמפ לנטוש את העסקה כ"פזיזה".

כך התבטא ביידן במאמר מערכת ב- CNN בספטמבר:" אציג לטהרן דרך אמינה חזרה לדיפלומטיה. אם איראן תחזור לעמידה קפדנית בהסכם הגרעין, ארצות הברית תצטרף להסכם כנקודת מוצא, להמשך המשא ומתן ".
נשיא איראן, חסן רוחאני אמר בנאום ששודר בטלוויזיה בשבוע שעבר, כי הוא בטוח, שהנשיא הנבחר יחזור להתחייבויות ארה"ב להסכם הגרעין.
אישורם של הדמוקרטים בקונגרס לחזור להסכם הגרעין בא בסתירה לדרישות אייפאק, הדורשות לשוב ולדון בתנאי העסקה , לפני חזרתם להסכם, בין חמשת חברי מליאת מועצת הביטחון, בנוסף לגרמניה, הדורשת את ביטול הסנקציות הכלכליות נגד איראן, תמורת התחייבות לתוכנית גרעינית שלווה.
איפא"ק היא ועדה הקשורה לענייני ציבור אמריקאים-ישראלים. זו אחת העמותות החזקות ביותר שמפעילות לחץ על חברי הקונגרס במטרה להשיג תמיכה בישראל.

112th United States Congress - Wikipedia

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב קרדיט לתמונה: ויקיפדיה