בכיר לבנוני חושף מעורבות איראן במשלוח האמוניום החנקתי שהתפוצץ בביירות

שר המשפטים לשעבר מי שהיה ראש כוחות הביטחון הפנימי לשעבר בלבנון האלוף אשרף ריפי,מטלטל את חיזבאללה היום (ה ) הוא חושף כי העיד בפני השופט פאדי ס'וואן וחשף כי איראן היא זו ששלחה את המשלוח האמוניום החנקתי שגרם בסופו של דבר לפיצוץ הקטלני ב -4 באוגוסט בנמל ביירות.

"כפי שהצהרתי בעדותי בפני השופט החוקר הממונה על ועדת החקירה מר פאדי סווואן, אני חוזר ומדגיש כי שקיי האמוניה החנקתית שגרמה לפיצוץ הנורא בנמל ביירות נשלחו ללבנון על ידי המשמר המהפכני האיראני לטובת חיזבאללה יש הצהרה חתומה שלי מדוע לא מראים אותה לציבור ממה מפחדים ,מחפשים להגיע לחקר האמת כך הם אומרים".

"אני מסרתי את כל הפרטים וכתוב בהצהרתי בפרוש כי הכמויות ממשלוח האמוניום החנקתי שימשו את המשטר הסורי ואף חלקם נשלחו על ידי חיזבאללה לקבוצות הטרור שלו בקפריסין, כווית, גרמניה ומדינות ערביות ועוד מדינות זרות אחרות".

"גורמי הביטחון יודעים כי חיזבאללה שולט בנמל ביירות לצורך הברחות וייבוא חומרי נפץ, לשם כך הוא הקים אזור ביטחון שרק הוא שולט בו ואזור נוסף המוגדר כמכס לחברות פרטיות" .

נמל ביירות היה גן עדן למבריחים. וגם חבית של חומר נפץ - המזרח התיכון - הארץ

"סוף סוף חיזבאללה מגלה שיש מערכת שיפוט בלבנון, חיזבאללה חושב שהוא יכול לאיים ולכופף אותה ולהפוך גם את המערכת לעוד אחד מכלי ההפחדה והחיסול שלו ,האסון הוא חסר תקדים הוא כבר לא יכול להסתיר דבר" .

"היום אני עומד על כך וקורא לשופט ס'וואן לפרסם את עדותי לציבור בפומבי ואני מודיע לחיזבאללה שלא יחשוב לרגע שהוא יצליח להעלים ראיות מהחקירה הממלכתית שמתנהלת בפשע המאה בנמל ישנם כמה פקידים שידעו על נוכחות האמוניום וכאשר באו לספר את האמת מצאו את עצמם מאוימים על ידיי חיזבאללה
אני יכול להבטיח לכם כי החקירה תגלה במוקדם או במאוחר מי הביא ומי האחראי באמת מי אחסן ולאן שלח ,החקירה עוד תחשוף את הפושעים שהפחידו את הפקידים הרשלניים ואת אלו ששתקו מפחד" .

"מכאן אני רוצה לפנות ולומר לחיזבאללה ,איננו מפחדים לא מהתנקשויות ולא מההפחדות שלך, החללים התמימים וכל נפגעי ופצועי הנמל יזכו לצדק הוגן והאמת תיחשף בקרוב מאוד אין לכם כבר לאן לברוח ".

חיזבאללה קיבל מאיראן משלוחים של החומר הכימי שהתפוצץ בביירות"

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב