מבזקי חדשות ליום 18-12-2020. מתעדכן

*-האסיפה הכללית של האו"ם אימצה ביום רביעי החלטה הקוראת לשיפור מצב זכויות האדם בצפון קוריאה זו השנה ה -16 ברציפות.

החלטה המגנה את ההפרות השיטתיות, הנרחבות והגסות בצפון קוריאה, כולל אלה שעוסקות בפשעים כנגד האנושות, ההחלטה התקבלה ללא הצבעה על ידי האסיפה הכללית בניו יורק.

*- דוח: "החתלתולים האיראנים" עומדים מאחורי מתקפת הסייבר על אינטל ועמיטל

חברת הסייבר קלירסקיי חשפה כי ההאקרים שפרצו ל חברת שבבי ה-AI הבאנה של אינטל ולחברת התוכנה עמיטל הם קבוצה איראנית שפרצה בנוסף לעשרות חברות ישראליות ואף ניהלה לפני כשנה קמפיין נגד חברות ביטחוניות • הדוח מגדיר את הקבוצה כאחת מקבוצות התקיפה הפעילות ביותר נגד חברות וארגונים בישראל ( קרדיט : אורי ברקוביץ )

*- היום לפני 28 שנה גורשו 415 מחבלי חמאס ללבנון, ביניהם חלאד משעל. אתמול נשללה אזרחותו הסודאנית של משעל.

*- כוחות סוריים הנאמנים לרוסיה פרוסים באל-בוקמאל, בגבולות עיראק.
הפריסה הזו היא הראשונה מסוגה, מאז תחילת המלחמה הקרה, הרוסית-איראנית, שנמשכה חודשים.
מקורות המצפה הסורי לזכויות אדם, באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור דיווחו, כי גייס-5, הנתמך על ידי רוסיה, החל להתפרס בכמה נקודות בגבול סוריה-עיראק, הסמוך לעיר אלבו כמאל.
כוחות הגייס החמישי, קיבלו לידיהם כמה נקודות, ממיליציות פרו-איראניות, כמו "חרקת אל-נוג'בה, חיזבאללה העיראקי ואל-עבד", לאחר הסכם רוסי-איראני, שכוונותיו טרם הובררו לחלוטין, שהחל לפני שבוע עם פתיחת משרד לכוחות הרוסיים בעיר אלבו כמאל.
ראוי לציין שמהלך זה, הוא הראשון מסוגו, מאז תחילת המלחמה הקרה הרוסית-איראנית, הנמשכת חודשים.
המצפה הסורי ציין ב-10 לחודש הזה, כי הכוחות הרוסים פתחו את המטה הראשון בעיר אלבו כמאל, באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, על הגבול עם עירק.
על פי מקורות המצפה הסורי, כוחות רוסיים התמקמו בבניין המלונות  במרכז העיר אל-בוקמאל, פריסה זו באה, לאחר מספר ניסיונות, שנדחו במידה רבה, על ידי המיליציות האיראניות ששולטות בעיר. (קרדיט : עמרם אלמליח)

*- המנהיג העליון של איראן נותן אור ירוק לחידוש השיחות עם ארה"ב – " יש לשבת עם ארה"ב ולעשות הכל על מנת להסיר את הסנקציות מהאומה ".

*- פוטין : " כל האשמות הללו מצחיקות אותי אם באמת היינו רוצים לחסל את נבלאני זה היה קורה ".

*- "הרפובליקה האיסלאמית של איראן מחויבת לחלוטין לתרום לפיתרון פוליטי של המשבר הסורי" – זהו מסר שהעביר נשיאנו ופקידים בכירים אחרים במדינתנו לשר החוץ של סוריה בביקורו האחרון בטהרן. מגוון רחב של נושאים, כולל הדרכים והאמצעים לשמירה על הריבונות הסורית ועל שלמותה הטריטוריאלית. וצמצום הסבל של העם הסורי נדון בהרחבה.
יתר על כן, יש לכבד באופן מלא את הריבונות, העצמאות הפוליטית, האחדות והשלמות הטריטוריאלית של סוריה, ויש לדחות את אג'נדות הבדלנים ואת יוזמות השלטון העצמי הבלתי לגיטימי, ולדחות את כל הכוחות הזרים אשר ממשלת סוריה לא התירה מעורבותם, ובמיוחד כוחות ארה"ב שמובילים לקראת סדר יום נסתר, חייבים לעזוב את סוריה. אנו מגנים בתוקף את המשך התוקפנות של ישראל נגד סוריה. הרפתקאות צבאית פרובוקטיבית שכזו חייבת להיפסק. (מאיר בר)

*- סוללת עורכי הדין של חיזבאללה הגישה תביעה הערב לבית המשפט בביירות נגד השר לשעבר, אשרף ריפי, בגין האשמות כוזבות נגד המפלגה הקושרות אותה לפיצוץ בנמל ביירות. בתביעה הודגש כי העבירות שביצע ריפי כנגד חיזבאללה כללו הסתה לסכסוכים עדתיים, להחלשת המורל הלאומי, לשון הרע ואיום על שלום האזרח.

*- תמונתו של קנאני מתפלל במסגד א-סיידה זיינב בדמשק פורסמה השבוע. זאת על רקע דיווחים של אישויות בכירה במשמרות המהפיכה שהגיעה לביירות היום.

*- ראשי ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין נפגשו היום בלבנון עם נציגי ארגון הטרור חיזבאללה.

*- תוך שבועיים, מעל 50,000 ישראלים כבר ביקרו באיחוד האמירויות מאז חתימת הסכם השלום.

*- על פי אל-ערביה, ביום רביעי, 17 בדצמבר, המחלקה לחקירה פלילית במחוז אל-מוהרה שבמזרח תימן הפנתה שישה מלחים איראניים לפרקליטות במדינה באשמת הברחת משלוח גדול של סמים שונים.

גורם ביטחוני תימני דיווח כי מלחים איראנים הואשמו בהברחת כמויות גדולות של סמים כמו קנאביס, הרואין וגבישים של מתאמפטמין בשווי של 5 מיליארד ריאל לספינה איראנית שנתפסה בחופי מחוז אל-מהרה בסוף החודש שעבר.