בשורות רעות בצרורות: התחממות כדור הארץ אינה עוצרת

התחממות כדור הארץ אינה עוצרת.

השירות הלווייני של האיחוד האירופי דיווח היום כי חודש נובמבר היה החם ביותר שתועד אי פעם ברחבי העולם, כאשר שירות החיזוי באוסטרליה דיווח שהטמפרטורות היו גבוהות בקרוב לשלוש מעלות מעל הממוצע.

על פי שירות קופרניקוס לשינויי אקלים, ארגון המעקב הלווייני של האיחוד האירופי שמספק נתונים על שינויי האקלים, הטמפרטורה העולמית הממוצעת בנובמבר הייתה גבוהה ב-0.77 מעלות מהממוצע של חודש נובמבר בשנים 1981 עד 2010. הוא גם היה חם ב-0.13 מעלות מהשיאים הקודמים שנקבעו בחודשי נובמבר בשנים 2019 ו-2016.

מהנתונים עולה כי כמעט בכל העולם נרשמו טמפרטורות גבוהות מהממוצע בנובמבר, כולל אזורים שנחשבים לקרירים יותר, כמו מרבית שטח סיביר, מזרח אנטרקטיקה וצפון אלסקה ומערבה. גלי חום חריגים נרשמו במלאווי ובמוזמביק ושיאי טמפרטורה תועדו במרכז ארה"ב ובמזרחה.

The Earth is heating rapidly.

קרדיט לתמונה: https://greendream.biz/

המקומות היחידים שבהם תועדו טמפרטורות מתחת לממוצע היו האזור מהרפובליקות של מרכז אסיה ועד פקיסטן וצפון הודו, בנוסף למערב אנטרקטיקה ובחלקים של קנדה, גרינלנד וצפון אפריקה, אזורי החוף בברזיל והאזור המרוחק של דרום-מערב אוסטרליה.

באירופה, הטמפרטורה הממוצעת הייתה גבוהה ב-2.2 מעלות מהממוצע בשנים 1981 עד 2010, הנתון השני בגובהו אי פעם בנובמבר, כאשר רק בדרום-מזרח היבשת נמדדו טמפרטורות נמוכות מהממוצע. בשבדיה ובפינלנד נרשמו שיאי טמפרטורה בחודש שעבר, בעוד שבנורבגיה מדובר בהשוואת השיא משנת 2011, והנתון הגבוה ביותר מאז תחילת המאה ה-20.

עונת הסתיו השנה באירופה הייתה החמה ביותר שתועדה עד כה כאשר הטמפרטורות בין ספטמבר לבין נובמבר היו גבוהות ב-1.9 מעלות לעומת הממוצע בשנים 1981 עד 2010 וגבוהות ב-0.4 מעלות מהטמפרטורה הממוצעת ב-2006, שנת השיא הקודמת.

גם אוסטרליה, שם החל הקיץ לפני שבוע, רשמה שיאים חדשים בחודש שעבר. על פי שירות החיזוי, טמפרטורות המקסימום בנובמבר היו גבוהות ב-2.9 מעלות מעל הממוצע בשנים 1961 עד 1990, בעוד טמפרטורות המינימום היו גבוהות ב-2.04 מעלות והטמפרטורה הממוצעת הייתה גבוהה ב-2.47 מעלות.

כמו כן, טמפרטורות המקסימום לאורך עונת האביב היו גבוהות ב-2.15 מעלות מהממוצע בשנים 1961 עד 1990, טמפרטורות המינימום היו גבוהות ב-2.03 מעלות והטמפרטורה הממוצעת הייתה גבוהה ב-1.91 מעלות. כמות הגשמים באביב הייתה נמוכה בשמונה אחוזים לעומת הממוצע.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם קרדיט לתמונה: NASA