ר"מ ארמניה מזהיר את ישראל- "רק עניין של זמן עד שטורקיה תתהפך עליכם"

ב -3 בנובמבר פרסם ראש ממשלת ארמניה ניקול פשיניאן דבר אזהרה לישראל. לדבריו, זה רק עניין של זמן עד ש"שאיפתה האימפריאליסטית "של טורקיה תפנה נגד ישראל עצמה, וכי התמיכה באזרבייג'ן בסכסוך הייתה טעות.

אם לוקחים בחשבון את היחסים 'העמוקים' בין ארה"ב לישראל, ניסיונות ארמנים להזהיר את ישראל כי תמיכתה באזרבייג'ן עלולה לפגוע באינטרסים הישראליים בדרך כלשהי, נראים כניסיון חדש לשכנע את הגוש האמריקני-ישראלי לספק סוף סוף קצת עזרה לארמניה שהפכה. למדינה פרו-מערבית בעליל בשנים האחרונות.

ישראל לא הגיבה רשמית על הלחימה ומשרד החוץ מנסה להרחיק את ישראל מהסכסוך. פשיניאן אמר כי ישראל עוסקת כעת באופן פעיל מאוד בסכסוך, "מכיוון שמל"טים ישראליים משמשים באופן פעיל במלחמה נגד נגורנו-קרבאך."

ארמניה החזירה את שגרירה מישראל להתייעצויות בתחילת אוקטובר – שבועיים בלבד לאחר שפתחה שגרירות בתל אביב – כדי למחות על מכירת נשק לאויביה.

"אני חושב שישראל צריכה לחשוב על הדברים הבאים", אמר ראש הממשלה. "שכירי חרב, טרוריסטים אסלאמיים וישראל נמצאים כעת באותו צד בעצם. אז ישראל צריכה לחשוב, האם זו באמת עמדה הנוחה לה? "

נשיא ישראל ראובן ריבלין, זמן קצר לאחר שארמניה החזירה את שגרירה, התקשר לעמיתו הארמני והציע סיוע הומניטרי.

לשאלה האם מדינתו תהיה מעוניינת בסיוע הומניטרי ישראלי, השיב פשיניאן במרירות: "סיוע הומניטרי של מדינה שמוכרת נשק לשכירי חרב, בה הם משתמשים כדי להכות אוכלוסייה שלווה אזרחית? אני מציע שישראל תשלח את הסיוע לשכירי החרב ולמחבלים כהמשך הגיוני לפעילותה. "

פשיניאן אמר כי "תזוזות מסוימות מתרחשות במערכת הביטחון הבינלאומית, וכי משמרות אלה מכילות גם אלמנטים של לוחמה היברידית. שכירי חרב עוסקים בלוחמה ההיא. וכי הלוחמה ההיברידית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות – היא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שאנו רואים בנגורנו-קרבאך, או בדרכים בהן אנו רואים בווינה, או בניס, בצרפת, "כל אתרי הטרור האחרונים, או ניסיון פעולות טרור, מבוצעים על ידי איסלאמיסטים.

בשדה הקרב, בלילה של ה -3 בנובמבר, ניהל כוחות צבא ההגנה הארמני וארטסאך קרבות הגנה בכיוונים המזרחיים, הדרום-מזרחיים והדרומיים.

על פי הדיווחים, יחידות ארמניות באזורים אלה השמידו כלי הרכב שזוהו, לוחמי חי"ר וטנק אחד באש מדויקת.

"בחלק קטן מקו החזית בכיוון המזרחי, כוחות צבא ההגנה נסוגו מסיבות טקטיות ותפסו עמדות נוחות יותר להמשך פעולות לחימה."

בבוקר, בכיוון הדרומי, על פי הדיווחים צבא ההגנה גרם ליריב אבדות באמצעות תקיפות מדויקות ואילץ אותם לסגת לעמדותיהם הראשוניות.

"יחידות הצבא בלמו גם את הפעולות ההתקפיות של הכוחות העוינים מכיוון הצפון. כרגע הכוחות המזוינים של אזרבייג'אן  עדיין מנסים להחזיר את יתרונם הטקטי. צבא ההגנה המקומי  שולט במצב מבצעית  וטקטית. "

Turkey President Erdogan vs Israel Prime Minister Netanyahu