ביידן טוב לעסקים במזרח התיכון?

בעוד ההנחה הרווחת היא כי המדינות הערביות "המתונות" (סעודיה, האמירויות, מצרים, בחריין) מעדיפות שהנשיא טראמפ יישאר לעוד ארבע שנים, מסתבר כי יש אנשי עסקים במפרץ שדווקא היו מעדיפים לראות את ג'ו ביידן נכנס לשערי הבית הלבן. כך למשל אניס סאג'ן מי שעומד בראש אחת מחברות הסחר הגדולות בחומרי הבנייה, "דאנובה" מדובאי, סבור שביידן יוביל ליציבות שזה בדיוק מה שצריכה כלכלת האזור.

"בארבע השנים האחרונות טראמפ היה גורם מרכזי ליצירת רמה גבוהה של תנודתיות בכלכלה העולמית ובגיאופוליטיקה. צורך השעה הוא יציבות, ולדעתי ביידן יכול להביא את זה לעולם ולאזור זה," צוטט סאג'ן כאומר. לדבריו, ביידן לא רק שיתמודד טוב יותר עם קוביד 19 אלא גם יפחית את המתיחות המסחרית עם סין, יפתור את בעיות הגבול עם מקסיקו, יפיג חששות למלחמה אזורית עם איראן ויוביל לשינוי במדיניות ההגירה האמריקאית שהשפיעה על שוק העבודה שם. לפי איש העסקים מדובאי אמריקה, בהיותה מעצמה כלכלית, היא בעלת היכולת הכמעט בלעדית לעורר צמיחה גלובלית בתקופה קריטית זו.

איש עסקים אחר מדובאי, עלי ראו מסביר אף הוא מדוע לדעתו ביידן טוב יותר לעסקים במזרח התיכון. "בתקופת כהונתו של טראמפ ראינו שינויי מדיניות פתאומיים ומעורבות בסכסוכים בינלאומיים, ולכן ביידן נותן סיכוי טוב יותר לכלכלות המזרח התיכון", אמר ראו.

חשוב להדגיש כי דעות אלה נחשבות יחסית חריגות, בעיתונות הסעודית והאמירתית שתומכת בצורה גורפת בטראמפ.

Joe Biden's Proposals to Set Up Support for Deserving Small Businesses |  Joe Biden for President: Official Campaign Website

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין