מבזקי חדשות ליום 30-10-2020. מתעדכן

*- תימן – משלוח קוקאין במשקל של 3 טון המוערך ב 450 מיליון דולר שהיה בדרכו לחות'ים נתפס בנמל עדן.
המשלוח נתפס בתחילת השבוע לאחר מעקב שנמשך זמן רב, המעורבים איך לא לבנוני הנמצא בברזיל המקושר עם ארגון חיזבאללה , הספינה שהיתה במעקב עד התחנה האחרונה עדן נתפסה אמור ע"י הכוחות התימנים שהמתינו בסבלנות עד עגינתה בנמל. חלק מהסמים כבר הושמדו.

*- טהרן – חבר בוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האיראני, חשף בעת דיון בפרלמנט את הפרטים הבאים:

**-  אירן שלחה מספר ספינות לתימן ועליהן "נציגים" איראניים, לדבריו כאשר הגיעו ליעדם באזור באב אל מנדב נתקבלה הוראה להחזיר את הספינות עם הנציגים.

**-  לדבריו האירוע קרה ב 2016 ומי "שדאג" שהספינות יחזרו היה שר החוץ דאז ג'ון קרי.

**-  טהרן הצליחה לשפר את יכולות מערכות ההגנה של החות'ים.

**-  "היום החות'ים הם עצמאיים בייצור מזל"טים ופיתוח טילי סקאד שהיו להם בעבר."

**-  החות'ים מחזיקים ב 900 טילי סקאד.

הוא מסכם את דבריו באומרו, משנת 2016 לא היתה נציגות רשמית בשגרירות האיראנית בתימן, הבאתו של השגריר חסן אירלו היא הפגנת כוח איראנית באזור.

(קרדיט : אבו צאלח הדסק הערבי)

*- יו"ר האופוזיציה הבריטית וראש הממשלה לשעבר ג'רמי קורבין הושעה ממפלגת הלייבור לצמיתות בעקבות אמירות אנטישמיות נגד יהודים!

*-  קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ מגנה את הפיגועים בצרפת: ״צרפת ואירופה כולה שוב הותקפו היום בידי טרור איסלמיסטי מרושע. אני מגנה את הפיגוע שאירע היום בניס, כמו גם את התקיפות האחרות. לא יפחידו אותנו! אנחנו נגן על אורח חיינו האירופי כנגד הטרור האיסלמי״.

*- ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: "מחשבותינו נתונות למתקפה הברברית בניס ולמשפחות הקורבנות. בריטניה ניצבת לימינה של צרפת במאבקה בטרור ובחוסר הסובלנות".

*- היום נחנך באלג'יריה המסגד השלישי בגודלו בעולם (אחרי מסגד אל-חראם במכה ומסגד הנביא באל-מדינה). למסגד צריח בגובה 265 מטרים, ואפשר להכניס בו עד 120 אלף מתפללים. העלות: כמיליארד דולרים.

*- סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי תוניסיה פתחה בחקירה בעניין החשוד בביצוע הפיגוע בניס. כך לפי גורם רשמי באחד מבתי המשפט במדינה. (קרדיט:פיטוסי)

*- וושינגטון: איראן השתמשה בבנקים עיראקים כדי להעביר כספים לחיזבאללה.

*- הודעת דובר צה"ל – סיום תרגיל 'חץ קטלני'

דובר צה"ל מוסר כי היום (ה') הסתיים התרגיל הצבאי המטכ"לי 'חץ קטלני' המדמה תרחיש רב-זירתי, תוך מיקוד בזירה הצפונית. בתרגיל השתתפו מפקדת המטה הכללי, המפקדות הראשיות וכלל הזרועות מרמת המטכ״ל ועד לרמת הגדוד.

*- נציגת ארגון הבריאות העולמי במזרח התיכון, ראנה אל-חוג'ה, אמרה כי ההידבקויות בנגיף הקורונה באזור המזרח התיכון הגיעו לעקומה מסוכנת והצביעו כי מספרם הגיע ל-3 מיליון נדבקים ו-75 אלף מקרי מוות.

*- על פי מקורות מתוך החיזבאללה עולה כי ביממה האחרונה נתבקשו בכירי הארגון לא לשהות במקומות פתוחים וזאת מחשש לסיכול ישראלי.

מהמידעים שעולים מתוך מקורות אלו עולה כי בקרב צמרת החיזבאללה הועברו מסרים לאחרונה, על פיהם סוכני מוסד נמצאים על אדמת לבנון וכי בכוונתם להתנקש בבכירי הארגון על פי תוכנית רחבה שאושרה ויצאה אל הפועל בחודשים האחרונים. בשבועות האחרונים הקים חיזבאללה מחסומי דרכים בביירות ופרבריה ובודק את הנוסעים ברכבים השונים. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי )

*- מנהיגי המדינות החברות באיחוד האירופי בהודעה משותפת בעקבות גל הפיגועים בצרפת:
"אנחנו בהלם ועצובים בשל התקפות הטרור בצרפת.
"אנחנו מגנים במונחים החזקים ביותר את ההתקפות האלה שמייצגות התקפות על הערכים המשותפים שלנו.
"אנחנו ניצבים מאוחדים ונחושים בסולידריות שלנו עם צרפת, עם העם הצרפתי ועם ממשלת צרפת – במאבק המשותף והמתמשך שלנו נגד טרור ואלימות קיצונית.
"אנחנו קוראים למנהיגים ברחבי העולם לעבוד יחד לעבר דיאלוג והבנה בקרב קהילות ודתות במקום פילוג".