חדשות והסכמי העתיד של שיתוף פעולה בין ישראל למדינות ערב

שגרירויות

אפשר להניח כי שמעתם על החדשות שחברי המשלחת הרשמית מאיחוד האמירויות, הגישו ביום שלישי ה 20 באוקטובר, מכתב משר החוץ האמירתי, אל שר החוץ הישראלי, ובו בקשה רשמית לפתיחת שגרירות של איחוד האמירויות הערביות בישראל, יש להניח כי נראה בקרוב את דגל האמירויות מתנוסס על מבנה השגרירות בתל אביב, ובמקביל נחזה גם בדגל ישראל מתנוסס בגאון, מעל שגרירות ישראלית באמירויות, שלשמחתי אני יכול להניח כי זו תהיה שגרירות ישראלית רגילה, ככל שגרירות ישראל אחרת בעולם, עם צוות דיפלומטי, נספח מסחרי נספח תרבות וכל שאר התפקידים, ונאחל להם שידיהם יהיו מלאות עבודה.

שיתוף פעולה בקרן לעידוד המגזר מיזמים בפרטי

יכול להיות שגם שמעתם על כי המשרד ליחסי החוץ ושיתוף פעולה בין לאומי, של איחוד אמירויות הערביות, הודיע ביום שלישי ה 20 באוקטובר, כי האמירויות ישראל וארה"ב, הקימו את "קרן אברהם" שתשמש קרן השקעות שתעודד שיתופי פעולה והשקעות של המגזר הפרטי בישראל ובאמירויות, בסך של 3 מיליארד דולר, לקידום הכלכלה ושיתופי פעולה אזוריים, ולשגשוג של המזרח התיכון ומעבר לו, וכן נאמר בהודעה, ששלושת המדינות השותפות בקרן אברהם, מזמינות גם מדינות נוספות, לקדם את מטרותיהן.

שיתוף פעולה בהובלת נפט מחצי האי ערב מערבה

במקביל אפשר להניח שגם שמעתם על שביום שני ה 19 באוקטובר, נחתם מזכר הבנות בין חברה שבסיסה באבו דאבי, (MED-RED Land Bridge Ltd (MRLB לבין חברת קו צינור אירופה אסיה – קצא"א (ובשמה הקודם, קו צינור אילת אשקלון).
מזכר הבנות זה, נחתם במסגרת הועידה העסקית המשותפת לאמירויות, ישראל וארה"ב שנערכה אתמול, בהשתתפות סטיב מנוצ’ין, שר האוצר האמריקאי, אבי ברקוביץ’, שליח ממשל טרמפ למזרח התיכון, ואנשי עסקים מישראל ומהאמירויות.
מזכר ההבנות מדבר על שיתוף פעולה בין קצא"א לבין MRLB בנוגע להפעלת גשר יבשתי להובלה ואחסון נפט ומוצריו, מהאמירויות לשווקים במדינות הים התיכון ואחרות, דרך ישראל ובשימוש במתקני קצא"א.
* אם תחפשו מעט מידע על החברה מאבו דאבי, ייתכן כי תופתעו לגלות מי בין הנמנים על בעלי החברה

אציין כי כדי לממש את הגשר היבשתי המופיע במזכר ההבנות, יש לעבור דרך ערב הסעודית, ואוסיף כי הדרך היעילה ביותר להובלת נפט היא באמצעות צינור נפט, ואם קיימת צנרת המחברת בין מערכת הובלת הנפט של האמירויות לבין מערכת הובלת הנפט הסעודית, שגם כך מגיע עד לנמל התעשייתי ע"ש המלך פאהד (נמל ינבו) The King Fahad Industrial Port (Yanbu) שהוא נמל הנפט הגדול ביותר בים האדום, אז יש להניח שיונח צינור נפט יבשתי, ממערכת הצנרת להובלת הנפט מהעיר ינבו, עד למסוף קצא"א באילת (בין אם כולו יבשתי דרך ירדן, ובין אם מקטע אחרון תת ימי שלא עובר דרך ירדן) ועד שיושלם הצינור שאורכו יהיה כ 600 ק"מ, יהיה ניתן לשנע את הנפט בדרך הים עם מכליות מהנמל ע"ש המלך פאהד, ועד למסוף קצא"א באילת.

מטבע הדברים כדי שדבר כזה יתממש, יש צורך בשיתוף פעולה של ארמקו, חברת הנפט הסעודית, וזה כמון יכול להתרחש רק בידיעה ואישור של הרשויות בממלכה, שזה אומר שיהיה הסכם חתום מול הסעודים, וכדי שזה יתממש, זה מרמז על האפשרות של הסכם לכינון יחסים דיפלומטים ונורמליזציה, בין ישראל לערב הסעודית.

 

חיבורים לתמונה הגדולה

שלושת ידיעות חדשותיות אלו, הן המייצגות לרוח חדשה הנושבת באזורנו, רוח של שלום אמיתי, הנובע מתוך הבנה שיש יותר משותף מאשר מפריד, ושאינטרסים משותפים יכולים להוות גשר למזרח תיכון חדש.

 

ברשותכם אחזיר אתכם לפוסט שעלה ב 10 באוקטובר, קיראו אותו שוב, וגם את התכנים המוזכרים בקישורים שפוסט הזה, ותוכלו אולי לראות את ההיסטוריה הנעשית בימים אלו, באור אחר, תמונה רחבה יותר של המתרחש, כי לא הכל זה רק הסכמי תעופה, ותיירות.

המציאות שעליה עומלים לא מעט אנשים לא מעט זמן, עשויה להיות הרבה מעבר למה שפעם יכולנו רק לדמיין ולייחל.
כל מה שצריך לעשות זה לתת מבט במזרח התיכון.
מי אמר שמשעמם במזרח התיכון החדש? יש למה לצפות…

תוכלו למצוא תכנים נוספים בלחיצה על הקישורים בתגיות שבראש העמוד בפרסומים השונים, ולקרוא תכנים דומים וקשורים נוספים, וזיכרו קוראים יקרים, תמיד קיראו בין השורות וחפשו את הסיפור שמאחורי הסיפור.

 

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון