מבזקי חדשות ליום 21-10-2020. מתעדכן

*- דיווח: ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטרי לעזה עד סוף השנה.

*- 10 לוחמים ממיליציה הפועלת תחת חסותם של גדודי חיזבאללה בעיראק , "גדודי אבו אל-פדל אל-עבאס" – נהרגו באלמיידאין באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור.מזה שבוע נאבד הקשר איתם .

*- שיירה צבאית אמריקאית הותקפה בסוריה

מטען צד הוטמן בצידיי הכביש והופעל בשלט רחוק כאשר שיירת כלי רכב צבאיים אמריקאים עברו במקום בדרכם לשדה הנפט אל-עומר.לאחר הפיצוץ כוחות צבא ארה"ב סגרו את האזור, בעוד מטוסי קרב הוזנקו למקום הארוע וסרקו את האזור.כוחות נוספים הגיעו לאיזור ובצעו מחסומים.

אין דיווחים על נפגעים בקרב החיילים ואנשי כוחות אופוזיציה סורים (SDF) שאבטחו את מעבר השיירה.

*- כלי תקשורת פלסטיניים המדווחים על חמושים, שיורים לעבר רחפנים מעל מרכז רצועת עזה.

*- מפיקים לקחים: ועדת העימותים בארה"ב החליטה כי בעימות האחרון שייערך השבוע המיקרופון של כל מועמד יושתק ל-2 דקות כשיריבו מדבר. ההחלטה התקבלה בעקבות העימות הראשון, שיצא משליטה. טראמפ מחה: "זה לא הוגן".

*- דירוג האוניברסיטאות העולמי: הרווארד בראש; מכון ויצמן הטוב בישראל, אבל אף אחת מהאוניברסיטאות הישראליות לא דורגה בין 100 הראשונות. בדירוג של מחלקות ספציפיות דווקא יש נציגות ישראליות בולטות. כלכליסט

*- בכיר חיזבאללה בלבנון חבר פרלמנט – " הגענו לשלב שבו השתיקה כבר אינה אפקטיבית מכיוון שגורל המדינה עומד על כף המאזניים .אנו חוששים כי יושג הסכם בין ישראל ללבנון על חשבוננו .לא נוכל לשתוק עוד."

*- # קונגו – הבוקר תקף דאעש את כלא "קנגבאי " המרכזי ובסיס צבאי של צבא קונגו באזור "ביני", בצפון מזרח קונגו, ושחרר 1,300 אסירים.

*- טילים גרעיניים חדשים יעלו כ-95 מיליארד דולר, לפי הערכת הפנטגון.

שדרוגו של הכוח הגרעיני האמריקני בעשור הקרוב בעלות כוללת של יותר מ -1.2 טריליון דולר.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ- " המומחה הבכיר לבריאות הציבור בממשלה אנתוני פאוצ'י מתחיל להיות ממש "אסון לאומי " לאנשים דיי נמאס לשמוע את פאוצ'י וכל האידיוטים האלה סביבו שמדברים כל היום על צעדים להתמודדות בקוביד -19. " דיווח של הגרדיאן .

*- המודיעין הטורקי מודיע כי הצליח ללכוד את אחד ממנהיגי ה-PKK, אחמד פעאל – ראש מערך המודיעין של הארגון בצפון עיראק שהיה מבוקש זמן רב.
כמו כן טוענים הטורקים כי במבצע משולב של כוחותיהם הצליחו הלילה לחסל 6 פעילי טרור של המחתרת הכורדית באזור. (קרדיט:יוסי אליעזר 301 העולם הערבי)

*- אישה בשנות השלושים לחייה מתה מ- COVID-19 במטוס בחודש יולי.נתגלה רק עכשיו.

אישה בשנות השלושים לחייה נפטרה מ- COVID-19 בזמן שהייתה במטוס שעמד להמריא מאריזונה לטקסס ביולי, כך אמרו ביום ראשון הגורמים הרשמיים.

האישה – שזוהתה רק כתושבת גרלנד, טקסס – נפטרה בזמן שהמטוס היה עדיין על המסלול באריזונה, על פי פקיד מחוז דאלאס לורן טרימבל.

לא ברור אם האישה הייתה מודעת לכך שהיה לה COVID-19 בזמן מותה, והפקידים לא זיהו לאיזו חברת תעופה המטוס שייך.

לפני שהאישה מתה, היא התקשתה לנשום וקיבלה חמצן – כך אמרו גורמים במהדורת החדשות ביום ראשון.

אף על פי שהאישה נפטרה ב- 25 ביולי, מהמחוז לא נמסר כי מדובר במוות שקשור ל- COVID-19 רק לפני מספר ימים, כך אמר ג'נקינס לתחנת הטלוויזיה.

*- ש'י ג'ינפינג -המזכיר הכללי של המפלגה הקומוניסטית של סין, נשיא הרפובליקה העממית של סין, ויושב ראש הוועדה הצבאית המרכזית , מבקש מחיל הים להיות נחושים להתכונן למלחמה ולהגן על האינטרסים הבטחוניים של המדינה .

*- אתמול הוגש בארה"ב כתב אישום נגד שישה אזרחים רוסים, כולם חיילים בעבר או בהווה, שמבוקשים על ידי ה-FBI. הם חשודים בשורה של פריצות ושיבוש של אירועים מרכזיים בעולם בשנים 2015-2019, ביניהם הבחירות לנשיאות צרפת ב-2017 ואולימפיאדת החורף 2018. על פי החשד, השישה הללו הם יוצאי אחת מיחידות הביון המרכזיות של רוסיה ופעלו בהוראת הקרמלין.

*- תהליך השלום בין מדינת ישראל למדינות ערב, יוכתר בהצלחה בסוף השנה הבאה. כל מדינות ערב, ללא יוצא מן הכלל, יחתמו על הסכם השלום ויקיימו יחסים דיפלומטיים ומסחריים עם מדינת ישראל, לאחר מלחמות שנמשכו 50 שנה, בין מדינות ערב למדינת ישראל, ולבסוף הגיע הזמן לשלום.

A road is decorated with the flags of (L-R) the US, the United Arab Emirates, Israel and Bahrain, in the resort city of Netanya in central Israel, on September 13, 2020. – The UAE and Bahrain will sign agreements to recognise Israel, on September 15.
US President Donald Trump and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu are to sign the Abraham accords — a reference to the common traditions of Islam, Judaism and Christianity — at a White House ceremony. (Photo by JACK GUEZ / AFP) *** Local Caption *** 14.09.20