מבזקי חדשות ליום 14-10-2020. מתעדכן

*-  כלי טייס בלתי מזוהים תקפו מספר פעמים ,היום אחר הצהרים , מפקדות צבאיות השייכות למיליציות האיראניות ליד העיר אלבוכמאל , במזרח מחוז דיר א-זור. כתוצאה מהתקיפות נגרמו מספר התפוצצויות עזות שנשמעו בכל האזור. מקורות סורים טענו מצד אחד כי כנראה כלי הטיס היו ישראלים אך היו כאלה שבכלל הכחישו שארע אירוע שכזה.

*- מחוז דיר א-זור 💥 – תקיפה עלומה כנגד מטרות איראניות בפאתי העיר אלבו כמאל, לפחות 4 הרוגים בתקיפה ועוד 8 אחרים פצועים. פיצוצים עזים נשמעו ברחבי העיר בעקבות פיצוצי משנה. 2 עמדות נ"מ שהיו ממוקמים על אחד המבנים באזור התקיפה הושמדו גם הם. קרדיט: אבו צאלח – הדסק הערבי

*- בתו של נשיא לבנון, מפתיעה בדבריה בנוגע לשלום עם ישראל לאחר ההסכמים עם מדינות המפרץ.

*-  העיתון הלבנוני אל-אח'באר מדווח הבוקר כי חיזבאללה אינו מרוצה מכך שהמשלחת הלבנונית למשא ומתן בעניין הגבול הימי עם ישראל שיחל מחר כוללת גורמים אזרחיים. לפי הדיווח, גם בחיזבאללה וגם בתנועת אמל השיעית העדיפו שהמשלחת תורכב רק מאנשי צבא כדי שהדבר לא ייצור מראית עין של נורמליזציה ושיחות שלום עם ישראל. כזכור, פרט לאנשי צבא, המשלחת הלבנונית כוללת את ויסאם שבאט מרשות האנרגיה הלבנונית ואת נג'יב מסיחי, מומחה אזרחי לעניינים ימיים. בעיתון המקורב לארגון אף הביעו חשש כי מסיחי שהוא אמריקני ממוצא לבנוני לא ישרת את האינטרסים של ארצו במשא ומתן וידחוף לויתורים. במקביל דווח בעיתון כי לפי שעה נשיא לבנון, עון, החליט לוותר על הרעיון להכניס למשלחת את מנכ"ל לשכת הנשיאות, אנטואן שקיר. כאן 11

*- בזמן שטראמפ מסתער עם המיליארדר האולטרא-ציוני שלדון אדלסון, ביידן מתפנה למיליארדר האולטרא-ציוני חיים סבן, שאירח עבורו גיוס תרומות לצד אדם שיף

טראמפ וביידן נאבקים על מי יותר פרו-ישראלי, כשאדלסון וסבן מתרוצצים.

*- בעוד שהעניים חולים יותר, ביל גייטס פשוט נעשה עשיר יותר. השקעותיו בתחום המגפה של המיליארדר, כמו חלק ניכר מעבודתו, נותרו סוד.

ביל גייטס הוא לא רופא!

*- כ- 75,000 אמריקאים נוספים נפטרו ממגפת COVID-19 יותר מאשר דווח באביב ובקיץ, כך עולה ממחקר.

ייתכן שמגפת הנגיף הכורונה גרמה לעשרות אלפי מקרי מוות יותר באביב ובקיץ ממה שחשבו בעבר, כך עולה ממחקר חדש.

חוקרים מאוניברסיטה בווירג'יניה בריצ'מונד מצאו כי קרוב ל -75,000 אנשים נוספים מתו מהפנדמיה ממה שנרשם במרץ עד יולי, על פי הדו"ח שפורסם ביום שני בכתב העת JAMA.

על ידי בחינת תעודות פטירה, נמצא כי במחקר יותר מ -150,000 מקרי מוות יוחסו רשמית ל- COVID-19 באותה תקופה. אולם החוקרים קבעו כי כמעט 75,000 מקרי מוות נוספים נגרמו בעקיפין על ידי המגפה, מה שמביא את המספר הכולל של מקרי מוות לארבעה חודשים אלה ליותר מ -225,000.

*- שימו לב- אלו שמתכננים 'קפיצה קטנה' לאירופה- הקורונה שם שוברת שיאים רצחניים כל יום. רק אתמול נתגלו יותר מ-100 אלף מקרים חדשים.
המובילים בעולם. אירופה הופכת לא לאדומה אלא לשחורה משחור. כדאי להשאר בבית.

*- בחור בן 25 מנבדה-ארה'ב חלה פעם שניה בקורונה אך הפעם עם סימפטומים יותר רציניים. זה מה שמחכה לכולם בהמשך הדרך.
האורות שרואים בקצה המנהרה הם כנראה של משאית טריילר.

*- אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף הביטחוני מדיני במשרד הביטחון – על התצהיר שהוגש באשר לפרשת הצוללות: "זו השערורייה הכי גדולה שהייתה פה, זה בסוף ישפיע על כולנו. זה פשוט לא נקלט בתודעה".

Israeli sub 'Leviathan' gets extreme makeover

קרדיט לתמונה- צה"ל