הפיצוץ בלבנון אירע במחסן טילים של החיזבאללה שהוסלק במקום "תמים"

הפיצוץ בדרום לבנון, שהיה לפניי יומיים, אירע במחסן נשק של חיזבאללה , בכפר עין קאנא שבדרום לבנון, אזור הנחשב למעוז חיזבאללה.

מחסן טילים מתקדמים באתר של ארגון שלום שהוקם ב 2009 תחת עיניהם "הפקוחות" של פקחיי האו"ם .

"דורות השלום" – הם שלוחת חיזבאללה שהחלה לפעול בשנת 2009 בתאום לבנוני מלא, העומד בראשה עימאן ס'זן עומראן פארס מאיראן, הספונסר של אותו ארגון(דורות השלום).

ביום הטקס על הכרזת הארגון "דורות השלום" ,הוביל ראש הגוש הפרלמנטרי של חיזבאללה, מוחמד ראאד, טרוריסט עולמי המבוקש עד היום על ידיי כוחות ביון זרים, הנוכחים בטקס הפתיחה כללו את תא"ל מוחמד פחמי, נציג מפקד כוחות הצבא הלבנוני (LAF), שכיהן אז כמנהל מרכז הפעולה של הארגון שעוסק בפינוי נפלים ומוקשים בלבנון (LMAC). פהמי הוא כיום שר הפנים בממשלת לבנון.

LMAC

משלחת מכוח שומרי השלום של האו"ם בלבנון (UNIFIL), שתומכת ב-LMAC, השתתפו אף הם בטקס הפתיחה של " דורות השלום ".הארגון קיבל רישיון מטעם משרד הפנים והעיריות בלבנון ,משנת 2008 ,עובדים ישירות מול ה- LMAC הפועלת וכפופה למשרד הביטחון הלבנוני.

Lebanon Mine Action Center (@LebMineAction) | Twitter

מחמוד רחאל, שעמד בראש הארגון " דורות השלום " עד מותו ביולי האחרון, ייחס את יסוד חשיבות הקמת הארגון המתבססת על הוראתו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, "בו הצהיר על תמיכת חיזבאללה בצדדים שיפעלו בתחום זה." הארגון הזה משקף את השיטה בה פועל חיזבאללה במסווה של ניטרליות ,כמו שלוחה אחרת של החיזבאללה, "ירוק ללא גבולות ", קבוצה שפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון דורות השלום .

שני הארגונים הללו פועלים כל העת עבור חיזבאללה . כך גם איגוד הבריאות האסלמי שלוחה נוספת של חיזבאללה המשתתפת בתרגילי ההכשרה והפעולות של קליטת לוחמים מדורות השלום .

כך פועל 'ירוק ללא גבולות' בעד הטרור. צפו - כיכר השבת

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב