מבזקי חדשות ליום 9-9-2020. מתעדכן

*- סוחרי הנשק בלבנון לא עומדים בקצב ההזמנות

סוחר לערוץ חדשות לבנוני בעילום שם "הביקוש עולה על ההיצע, ואני לא יכול לקבוע את הסיבות. עם זאת, אני חושב שהעניין נובע מחששות ביטחוניות" . הוא הוסיף, "מה שמדהים עכשיו, הוא הביקוש הרב של לקוחות שאני מכיר, המעוניינים להחזיק יותר מכלי נשק אחד. הביקוש לרובים גדול יותר מאשר אקדחים."

*- וושינגטון – ממשל טראמפ הכניס שלשום לרשימה השחורה שני שרי ממשלת לבנון לשעבר, בטענה כי השניים סייעו לחיזבאללה הנתמך על ידי איראן ארה"ב רואה בהם כחלק משחיתות מערכתית שלדברי ארה"ב תורמת להידרדרות הכלכלית במדינה.

דובר ממשל טראמפ : הפעולה כנגד יוסוף פיניאנוס, שר התחבורה והעבודות הציבוריות לשעבר, ועלי חסן חליל, שר האוצר לשעבר, הם במסגרת המאמץ לסייע ללבנון להשתמש ולהתגבר על המשבר הפוליטי בעקבות הפיצוץ הקטלני בחודש שעבר בביירות כדי שיוכלו לבצע רפורמות מידיות בממשלה הסובלת זמן רב משחיתות שלטונית. גורם בכיר בממשל טראמפ אמר כי ככל הנראה שני האנשים הללו היו בעלי שליטה ופיקוח מסוים על המתרחש בנמל במהלך זמן כהונתם.  קרדיט : W.S.J

*- שר החוץ הבריטי דומינק ראב – קשרי איראן עם חיזבאללה והחמאס הם הגורמים העיקריים לערעור היציבות במזרח התיכון.

איראן ממשיכה לערער את היציבות הביטחונית והשלום בעולם ולא רק בגלל חריגות ואי התאמות יסודיות מהסכם הגרעין בין המעצמות משנת 2015. תמיכתה בחמאס ובחיזבאללה ובארגונים אחרים ברחבי המזרח התיכון הוא המקור למתיחות וחוסר יציבות." thenational

*- טהראן, 8 בספטמבר, IRNA – ראש ארגון האנרגיה האטומית של איראן עלי אכבר סאלחי הודיע כי המועצה העליונה לביטחון לאומי במדינה (SNSC) קבלה החלטה והיא רשאית להגיב על המעורבים בפעולות החבלה באתר הגרעיני בנתנז.

*- נשיא לבנון עוון נפגש היום עם מפקד יוניפיל במשרדו. זאת על רקע הארכת המנדט לכוח.

*- רוחאני: טורקיה ואיראן הן מעצמות גדולות, ויש לחזק את היחסים "היחסים בין איראן לטורקיה מבוססים על יסודות של שכנות טובה, עקרונות תרבותיים משותפים, כבוד הדדי, וגם טיפול באינטרסים משותפים, יציבות, ביטחון ושלום באזור." פגישה זו באה על רקע השערות כלפי טהרן ואנקרה לקראת שיתוף פעולה רב יותר ותלות הדדית אסטרטגית, במיוחד לאחר הסכם השלום בין איחוד האמירויות הערביות לישראל, והמצב המתוח במזרח הים התיכון.

*- סד"כ טילי השיוט והטילים הבליסטיים :

תמונה

*- על פי מקורות איראניים, רוחאני ביקש באופן אישי מפוטין לפנות לטראמפ כדי לפתוח את הדלת לדיאלוג בין טהראן לוושינגטון.

*- רוב הצעירים בארה"ב חיים עם הוריהם לראשונה מאז השפל הגדול

התפרצות וירוס הקורונה דחפה מיליוני אמריקאים, במיוחד צעירים, לעבור לגור עם בני המשפחה. חלקם של בני 18 עד 29 שחיים עם הוריהם הפך לרוב מאז שהמקרים של נגיף הקורונה בארה"ב החלו להתפשט בתחילת השנה, ועברו את השיא הקודם מתקופת השפל הגדול.

מספרם ושיעורם של מבוגרים צעירים המתגוררים עם הוריהם גדל בכל הקבוצות הגזעיות והאתניות הגדולות, גברים ונשים ותושבי המטרופולין והכפריים, כמו גם בכל ארבעת אזורי המיפקד העיקריים. הצמיחה הייתה החדה ביותר עבור המבוגרים הצעירים ביותר (גילאי 18 עד 24) ולמבוגרים צעירים לבנים.

*- ד"ר עלי רשיד אל נועיימי אמר ל-ynet כי טקס החתימה ייערך בבית הלבן, ואחריו ייפתחו השמיים: "מדובר בשלום חם שיחזיק משברים כמו מלחמה בעזה". לדבריו, בן זייד יבקר בקרוב בירושלים: "גם אני חולם להתפלל באל-אקצה". על עסקת ה-F-35: "מאמין שישראל תסיר התנגדות". השורה המעניינת היא סוגיית עזה.

*- הרוג אחד, שניים נפצעו לאחר עימותים בין חמושים בטאריק אל-ג'דידה בביירות

צבא לבנון פרס כוחות בשכונת טאריק אל-ג'דידה, 7 בספטמבר 2020.

צבא לבנון התפרס ברחובות ביירות אתמול בשני בלילה לאחר פרוץ התנגשות חמושה קטלנית בשכונת טאריק אל-ג'דידה.

בהודעה מהצבא נמסר כי נעשה שימוש באקדחים ומקלעיי ירייה בין שתי קבוצות גברים, שהובילה להרוג אחד ולשני פצועים.

הצבא הציב ארבעה כלי רכב משוריינים וכמה חיילים באזור, ניתן לצפות בסרטון ששותף ברשתות החברתיות.

גורם ביטחוני אמר לערוץ הטלוויזיה הלבנוני LBCI כי קרב היריות נבע מסכסוך בין שתי משפחות מקומיות שהתלקח עוד בתחילתו של יום שבת. העימותים פרצו בין תומכיו של ראש הממשלה לשעבר סעד חרירי לבין תומכיי אחיו הבכור, בהאא אל חרירי.

*- ארדואן למרקל- אם אירופה תטיל עלינו סנקציות נציף אותה בפליטים.