צרפת : " לבנון נמצאת בסכנת העלמות מהמפה"

צרפת מזהירה את לבנון: " לבנון נמצאת בסכנת העלמות מהמפה"

"המדינה הזו נמצאת על סף תהום ",כך מזהיר שר החוץ ז'אן איב לה דריאן – העוני אבטלה והאינפלציה, מעידים כיום על הסיכון של היעלמותה של לבנון אם היא לא תקים בדחיפות ממשלה ותכונן רפורמות .

לה דריאן  אמר עוד, בפאתוס  ובקול מאיים, שאף אחד אפילו לא מתרגש מזה , כי "לא נחתום אפילו על צ'ק אחד ריק עבור ממשלה שאינה מיישמת רפורמות בסיסיות ונכשלת במיוחד במתן שירותים ציבוריים ובכללם מערכת הבנקאות שנמצאת בקריסה מוחלטת."

בשבוע הבא יוצא נשיא צרפת עמנואל מקרון לביקור נוסף של שלושה ימים בלבנון, ככל הנראה הוא יציע תמיכה צרפתית לאחר הפיצוץ ההרסני בנמל ביירות בתחילת החודש, אך גם יבטיח כי מליוני דולרים נוספים בינלאומיים יגיעו לנזקקים מקרב  אזרחי המדינה .

Greater Lebanon - Wikipedia

צרפת כאמור , עושה "קולות" של נלחמת על זכותה להיות פטרונית של לבנון כשבר מזמן לא נשלטת ע"י הנוצרים אלא על ידי השיעים הנתמכים על ידי איראן.

צרפת מנסה, מאז הפיצוץ הגדול, לשנות משהו במאזן הכוחות הפנימי בתוך לבנון הנוטה באופן מובהק לטובת החיזבאללה ואיראן , וככל שנשמע את הגורמים הרישמיים של צרפת מאיימים בקול הולך וגובר נוכל להבין כי מוטת השליטה שלהם במדינה הולכת ונשמטת לטובת איראן.

הצבת נושאת מסוקים צרפתית בנמל ביירות ההרוס למחצה , כשעל סיפונה 700 חיילי לגיון הזרים הצרפתי, נועד אולי להרתיע מפני השתלטות איראנית עויינת על המדינה אך בפועל מאזן הכוחות במגרש המשחקים התוך לבנוני אין לזה כל משמעות לנוכח כוחו העצום של החיזבאללה ואיראן בלבנון . כל ההתלהמות הצרפתית היא לא יותר מעוד קלף במשחק הפוליטי הפנים לבנוני שספק אם הוא יעזור לה להשיב ימיה כקדם.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה