"אלערבי אלג'דיד": שוב הותקפו מערכי המיליציות האיראניות במזרח סוריה

שלשום בלילה , בעקבות פיצוצים עזים שנשמעו לאחר שמטוסי קרב לא מזוהים טסו מעל אזור אלבוכמאל בפרברי אזור  דיר א-זור שבמזרח סוריה ליד גבול עיראק, התקבל  מידע כי אתרי המיליציה האיראנית באזור הופצצו.

מקורות מקומיים אמרו לאתר החדשות – "אל-ערבי אלג'דיד"  כי אמש , בלילה שבין שלישי לרביעי ,  נראו מטוסי קרב  לא מזוהים באזור אלבוכמאל, מזרחית לדיר א-זור, ואחר כך נשמע פיצוצים חזקים בצד המזרחי של עיר המחוז אלבוכמאל. הגורמים הוסיפו כי על פי ההמידע ברשתות המקומיות נראה  כי כלי טיס לא מזוהים הפציצו אתרים של מיליציות "אלחשד אלשעבי" העיראקית ו-"אבו אל-פאדל אלעבאס " השיעית-איראנית , המוצבים באזור אלהרי, חמישה קילומטרים מזרחית לעיר אלבוכמאל .

המקורות אישרו כי מטוסי הקרב המשיכו לטוס בשמי האזור עוד זמן רב וטסו לאורך האזור הסמוך לנהר הפרת באזור אלבוכמאל, כמו גם טסו לאורך גבול סוריה-עיראק.

גורמים ששוחחו עם "אל-ערבי אל-ג'דיד" שלשום, יום שלישי, ציינו כי המיליציות האיראניות, ובראשן מיליציית  אלפאטמיון והחיזבאללה העיראקית, החלו בהריסה ופינוי מבנים הרוסים בעיר אלבוכמאל לקראת תפיסת האדמות שעליהם הם נבנו, בהיעדר בעלי בית שנעקרו מהאזור.
המיליציות התומכות באיראן הפועלות באלבוכמל הותקפו בעבר כבר מספר פעמים ע"י מטוסים לא מזוהים, שההערכה היא שהם נמנים על כוחות האוויר של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב הפועלים נגד ארגון הטרור "דאעש" או מטוסים ישראלים, מכיוון שהמרחב האווירי באזור זה נמצא בעיקר בשליטת הקואליציה הבינלאומית.

מצד שני, גורמים מקומיים סיפרו לאל-ערבי אל-ג'דיד על הריגתו של ח'אלד אסוואד אלשחאד'ה, מפקד צבאי במיליציית הביטחון הלאומי של המשטר הסורי.

הגורמים ציינו כי אלשחאדה נהרג מפיצוץ מוקש סמוך לעיירה אלתבני, מערבית לדיר א-זור, במהלך פעילות סיכול של כוחות המשטר הסורי וכוחות רוסים באזור, ימים לאחר שגנרל רוסי נהרג  ואחרים נפצעו מפיצוץ מוקשים באזור.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה