מחשש לסנקציות מודה פקיסטן כי אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר נמצא בשטחה

ממשלת פקיסטן הודתה לראשונה כי הפושע והטרוריסט דאוד איברהים, אחד המבוקשים הגדולים ביותר בהודו, אכן מתגורר בשטחה, וזאת כחלק מהניסיון של הרשויות באיסלאמבאד למנוע הטלת סנקציות כלכליות בשל הימנעותם ממאבק במימון טרור.

Narendra Modi's 'Operation Dawood' - YouTube

הפעילות הפלילית של דאוד נמשכה מאז סוף שנות ה-70. הוא עמד בראש קרטל פשע בינלאומי שמנה אלפי חברים ובין השאר היה מעורב בסחר בסמים ובהברחת זהב. בשנת 1993, הוא עמד מאחורי מתקפת טרור במומבאי שבה נהרגו 257 בני אדם בסדרת פיצוצים בעיר, ובעקבות זאת נמלט מהמדינה.

הרשויות בהודו האשימו כי דאוד, שעל ראשו הוצב פרס של 25 מיליון דולר, מסתתר בפקיסטן, כאשר גם ארה"ב הכניסה אותו לרשימת הטרוריסטים. אולם בפקיסטן הכחישו בתוקף את הטענות, בדיוק כפי שעשו לגבי מקום הימצאו של מנהיג אל-קאעידה, אוסמה בן-לאדן.

היום נחשף כי השבוע פרסם משרד החוץ הפקיסטני שני מסמכים שנועדו להראות כי המדינה פועלת נגד אישים וגופים שמופיעים ברשימות הטרור של האו"ם. מלבד טאליבן, רשת חקאני, אל-קאעידה ודאע"ש והמתכננים של מתקפת הטרור במומבאי בנובמבר 2008, מופיע במסמכים גם שמו של דאוד, כאשר נכתב כי הוא גר "בבית לבן, ליד מסגד סעודי, קליפטון בקראצ'י" ומחזיק בשני מבנים נוספים בעיר.

הרשימות הן ניסיון של הממשלה בפקיסטן להימנע מסנקציות כלכליות של כוח המשימה הפיננסי (FATF), גוף בין לאומי שמוביל את המאבק במימון הטרור ובהלבנת הון. ה-FATF דרש מפקיסטן לבצע 27 צעדים כחלק מהמאבק במימון הטרור והזהיר כי אם המדינה לא תבצע זאת עוד השנה, היא עלולה לספוג עונשים שימנעו ממנה קבלת הלוואות בזירה הבינלאומית.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה