מבזקי חדשות ליום 21-8-2020. מתעדכן

*-פיקוד צבא לבנון הכחיש את החדשות, שהפיץ ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בדבר האפשרות לנוכחות נשק ותחמושת, באזור בעבדה בהר הלבנון.

*- איראן : השתלטנו על אוניה של האמירויות שחדרה למים הטריטוריאליים שלנו.

*- שימו לב לנזקים שכל נגיף הצליח לגרום- Estimated cost of recent epidemics/pandemics:

SARS (2003) – $40 billion
H5N1 (2006) – $40 billion
H1N1 (2009) – $45 billion
Ebola (2014) – $55 billion
COVID-19 (2020) – $8.8 TRILLION

*- איראן כבר מאיימת- אם יוחזרו הסנקציות הראשוניות היא תכניס לעבודה עוד 190 אלף סרכזות חדשות.
נשמע מופרך? שוק פרסי!

*- ראש ממשלת עיראק מאריך ביקורו בארה'ב. גם לו 'אין חשק' לחזור לג'יפה העיראקית….

*- מאות בתים התמוטטו בסודן,למעשה התפוררו מהמים של השטפונות הכבדים ועליית מפלס הנילוס. 200 אלף איש נמלטו מהאזור והפכו חסרי כל.

*- טיל בליסטי חדש לאיראן לטווח של 1400 ק'מ. ושמו בישראל- 'קאסם סולימאני'. כמה מקורי….

*- לפחות 150 משאיות קירור חוצות יום יום את מעבר אלקאים במזרח סוריה בדרכן לאיראן כשהן עמוסות סחורות ותוצרת חקלאית סורית. נשאר רק לתהות מה מביאות משאיות אלו כל יום מאיראן לסוריה ¿ האם הן מגיעות ריקות¿ סביר שלא!!

השאלה האם זה כדאי מבחינה כלכלית – מיותרת אם יש גם אינטרס אחר מאחורי עסקאות שכאלו.

*- העיתון הלבנוני אל-אח׳באר מדווח הבוקר: ישראל דחתה את דרישות הפלגים הפלסטיניים לרגיעה, עוד נכתב כי המשלחת המצרית חזרה לקהיר ללא תוצאות, אך החליפה מסרים מאיימים של החמאס לישראל וכן ההיפך.

מסרי האיומים מישראל: מדיניות החיסולים נמצאת על הפרק אם הטרור העזתי לא יפסק.

ארגון החמאס שלח לישראל את המסר הבא: ״איננו מעוניינים במלחמה, אך אנו ערוכים אלייה אם תכפה עלינו, אם ישראל תחזור לחסל בכירים בעזה אנו נגיב באלפי טילים לעבר תל אביב(״נשרוף את תל אביב״). (קרדיט:ערוץ הטלגרם מקור שני)

*- אלכסיי נבאלני, (מנהיג האופוזיציה)הובהל לבית החולים מחוסר הכרה לאחר שככל הנראה הורעל .מצבו מוגדר קריטי ונמצא כעת בטיפול,במחלקת טיפול נמרץ .

*- שישה מטוסי F-16 ישראלים, שני גולפסטרים (מטוס מודיעין עיטם) ושני מטוסי מכלית של בואינג 707 הגיעו ביום שני לגרמניה לשבועיים של תרגילים עם חיל האוויר הגרמני וההונגרי. בערך כ180 אנשי צבא ישראלי מעורבים בתרגיל.

*- 13 ימים ברציפות הטרור מעזה מכה בנו.

בימים האחרונים צה״ל החיל מדיניות של ״כל לילה תקיפה בתגובה״, תקיפות שהתגברו במהלך הימים עד לכדי פגיעה באתרים אסטרטגיים משמעותיים של חמאס. הלילה, תקיפה מתונה מאוד בלשון המעטה עם טנקים בלבד, למרות יום קשה של טרור, ונשאלת השאלה מדוע?

יש דברים נסתרים, שנבין ואולי נדע, במהלך התקופה הקרובה. סייג לחכמה שתיקה. (קרדיט: הלל ביטון רוזן, חדשות 20 )

*- ההיערכות המוגברת בצפון ,כפי שמדווח באמצעי התקשורת בישראל , נגזרה מצורת התגובה ובמטרה לתחום אותה למינימום שהארגון צריך כדי לצאת ידי חובה. הבעיה שהארגון לא יכול להיות בטוח בתוצאה ואם יחרוג ולו בטעות, ישראל תגיב (או לפחות זה מה שהיא משדרת) ואז הכל יכול יכול להתדרדר ולהסלים. ההיערכות המוגברת נועדה להרתיע את הארגון מצד אחד ולשמר מוכנות לתסריט קיצון מצד שני.

*- עם סיום האמברגו האיראנים לא מבזבזים זמן… שר ההגנה האיראני, אמיר חתמי טס לרוסיה.

*- 31 מכליות עיראקיות עמוסות במיליון ליטר סולר לתעשייה נשלחו כחלק מהסיוע שמספקת עיראק ללבנון.

כתיבת תגובה