די וולט הגרמני: איראן שלחה לחיזבאללה בלבנון 3 משלוחי אמוניה חנקתית

כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן העביר לחיזבאללה לפחות שלושה משלוחים גדולים של אמוניה חנקתית במהלך 2013-14, חלקם דרך נמל ביירות – כך מדווח הערב הדי וולט הגרמני על פי מידע שהגיע משירות ביון מערבי.

מהמידע עולה ש-270 טון של החומר הנפיץ הועברו ב-16 ביולי 2013, עוד 270 טון נשלחו ב-23 באוקטובר, והמשלוח השלישי הועבר ב-4 באפריל 2014 וככל הנראה הגיע ל-90 עד 130 טון. בסך הכל, סיפקו האיראנים כ-630 עד 670 טון שנשלחו בדרך האוויר, הים והיבשה.

העיתון הגרמני דיווח כי הכתבים ראו מסמכים שמעידים לכאורה על המשלוחים אולם לא ניתן היה לקבוע את אמיתותם. לפי הפרטים, יחידת הלוגיסטיקה של כוח קודס ארגן את המשלוחים, בעוד שהאדם שטיפל בקבלת המשלוחים מטעם חיזבאללה הוא מוחמד קאסיר שמופיע ברשימת הסנקציות של ארה"ב מאז 2018 ואחיו ביצע פיגוע נגד כוחות צה"ל ב-1982.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעיר כי "ברקע הדברים ובהנחה שעיתונאי דיוולט לא הפכו פתאום לחוקרי איראן חיזבאללה, ניכר כי כל השחקנים עושים מאמצי השחרה והפללה. יש מי שממנף את אירועי הנמל לכרוך את חיזבאללה ואיראן לכל מצבורי הניטראט באירופה ולבנון.
עם ה-FBI בתמונת החקירה (כשמאחוריו כל ארגוני המודיעין האמריקאים) יש להניח שדגימות החומר מהנמל ינותחו מול ממצאים במקומות אחרים ותנועות ניטראט וכספים יפורסמו ויצופו.

WELT - Axel Springer SE

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה