השוד הגדול של משפחת אסד את הונו של ראמי מחלוף היה מתוכנן מתחילתו

הסכסוך המתוקשר במעגל השלטון הראשון והחשוב בסוריה בין המשפחה השלטת אסד ,ובניה – בשאר  – הנשיא ומאהר – אלוף בצבא סוריה ומפקד דיויזיה 4 , ומשפחת מחלוף ובנה ראמי החולש על אימפריית מיליארדים בחסות השלטון , התפוצץ לפני כמה חודשים כאשר , מה שפורסם ברבים, הוכנס למעצר בית ומניותיו בחברות ענק סוריות ,ריווחיות ביותר , הולאמו מהסיבה,הלא ממש אמתית , של חובות לאוצר המדינה.

אלא שלכל סיפור ענק שכזה, יש הרבה דברים שהם מתחת לפני הקרקע ורובם המכריע לא ידועים ולא ייוודעו לציבור עוד הרבה זמן .

עץ משפחת מחלוף:

Exclusive: The Assad family ties to Israeli business tycoon

סוכנות הידיעות הבין לאומי – "רויטרס" טוענת היום כי  כבר בשנת 2019 החלו בשאר ומאהר אסד בפעולות הכנת השטח להשתלט על כל כספו של בן דודם -ראמי מחלוף .

לשם ביצוע ההשתלטות, ידעו האסדים כי הם צריכים בעל מקצוע ממדרגה ראשונה האמון על מלאכת המודיעין וההונאה כדי לבצע את פרוייקט איסוף המידע על קונגלומרט העיסקי הענק של ראמי ואי לכך הם מינו את האלוף עלי ממלוכ , ראש המודיעין הסורי ומספר 3 בהיררכיה השלטונית הסורית , להיות ראש הפרוייקט של איסוף כל המודיעין על רכושו הרב של מחלוף בסוריה וברחבי העולם .

כזכור בשנת 2020 , במהלך מהיר ומתוזמן היטב הוכנס ראמי מחלוף למעצר בית וחשבונותיו בסוריה הולאמו ומניותיו בחברותיו הגדולות נלקחו ונמסרו לשלטון , כלומר – למשפחת אסד .

Rami Makhlouf vs. Bashar Assad: Rift within Syria's ruling family ...

כרגע לא נותר לראמי מחלוף אלא רק לצייץ ולקטר אך רוב כספו כבר הועבר, בצווים ממשלתיים, לידי הנשיא אסד .

אגב, גם כספו של מחלוף וגם רוב כספם של משפחת אסד נמצא בבנקים רוסיים תחת עינו הפקוחה של הנשיא פוטין הרואה בהם ערבות לחובות סוריה לרוסיה הנאמדים בעשרות מיליארדי דולרים , כך לפחות על פי הטענות הרוסיות.

A hard lesson for Rami Makhlouf: In Syria, no one can challenge ...

לא פעם בעבר, כשהאוצר הסורי לא עמד בתשלומים התקופתיים,האין סופיים ,שלא ייגמרו כנראה לעולם , לרוסים ,עבור "השרותים" הנרחבים שצבא רוסיה נותן לאסד כדי שישרוד בשלטון , הועברו רמזים עבים מלשכתו אל פוטין לאוזניו של אסד כי בחשבונותיו ברוסיה יושבים הרבה מיליארדי דולרים, ואם אין לו לשלם מהכספות של הבנק המרכזי הסורי אז שיועיל להעביר מחשבונותיו המתפוצצים מדולרים , את חובותיו לאוצר הרוסי.

השוד הגדול של אוצרו של ראמי מחלוף על ידי האסדים נועדה לנסות ולהציל את אוצרם הפרטי שבבנקים הרוסים ולעשות שימוש בכספי אחרים כדי לשלם את חובותיהם העצומים.

ראמי מחלוף ובשאר אסד

 

 

כתיבת תגובה