מבזקי חדשות ליום 14-8-2020. מתעדכן

*- בכיר בפלגים הפלסטינים בעזה לעיתון ערבי: ״האוייב החליט לפתוח בסבב הסלמה בכך ש״תקף״ בית ספר במחנה הפליטים ״אל-שאטי״.

*- סיכום הפעילות הלילה בעזה: ישראל ממשיכה ללחוץ על חמאס, ועוצרת את כניסת הדלק לעזה.

חיל האוויר הישראלי הודיע, עם שחר של יום חמישי , פתח בתקיפות חדשות על אתרי חמאס בעזה, בתגובה לשיגור בלוני תבערה מהרצועה לעבר ישראל, מה שמעלה חשש מפני הסלמה צבאית חדשה, במקביל הודיעה ישראל כי תפסיק משלוחי דלק לרצועת עזה, בתגובה לשיגור בלוני תבערה, ששרפו שטחי אדמה חקלאית בגבול ישראל.

בהצהרה קצרה אמר דובר צבא ישראל, "בתגובה לשיגור בלוני תבערה מעזה לעבר ישראל, במהלך השבוע האחרון, מטוסי קרב ומסוקים, יחד עם טנקים של צה"ל, שיגרו טילים על מספר יעדים, השייכים לארגון הטרור חמאס ברצועה, כולל למתחם צבאי של חיל הים של חמאס." ותשתיות תת קרקעיות ואתרי שיגור השייכים להם.

דובר חמאס ברצועה אישר כי התקיפות הישראליות שהתרחשו, "גרמו נזק לאתרי" חמאס "ובתים הסמוכים ", אבל ללא נפגעים. כמו כן בתגובה לשיגור בלוני תבערה, שגרמו לשריפות באזורים מיוערים, סגרה ישראל בבוקר (שלישי) את מעבר כרם שלום דרכו עוברים סחורות לעזה. ביום רביעי הטילה ישראל סנקציות חדשות על עזה, תוך צמצום שטח הדיג ל-8 מיילים.

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מברך את מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות על עוד ניסוי מוצלח במערכת הנשק "חץ 2". הוכחנו שוב שמדינת ישראל מחזיקה בידיה יכולות הגנה והתקפה מהחזקות והמתקדמות בעולם. אני מבקש להביע הערכה עמוקה לבת בריתנו ארה"ב, על קידום משותף של ביטחוננו. ידעו אויבינו ומבקשי רעתנו כי מדינת ישראל ערוכה נגד כל איום".

*- הגנרל קנת מקנזי- "איראן ממשיכה להיות בראש סדר העדיפויות של צבא ארה'ב במזרח התיכון ".

*- צעד נוסף קדימה בתוכנית הגרעין הסעודית .המחויבות ההולכת ופוחתת של איראן להסכם הגרעין עם מעצמות העולם,בנוסף לזמן ההולך ומתקצר לפריצת נשק גרעיני עלולים להגביר את החרדות בריאד ולהאיץ את מאמציה להשיג יכולת גרעינית .

*- מנהלת 'חומה׳ במפא"ת שבמשרד הביטחון , יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ( MDA ) וחיל האוויר הישראלי , ביצעו הלילה , בשעה 23:45 , ניסוי יירוט מוצלח במערכת הנשק ' חץ ' עם מיירט " חץ 2. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית. במהלך הניסוי יירטה בהצלחה מערכת ה'חץ׳ טיל מטרה ממשפחת האנקורים , המדמה טק"ק ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי . זאת בהתאם לתכנית וליעדי הניסוי , כפי שהוגדרו מראש.

*- איראן מעבירה הילוך וממשיכה בכל המרץ את ייצור הדלק הגרעיני במתקן המרכזי שנפגע מחבלה "לכאורה" בחודש שעבר.(נתנאז).

הרפובליקה האסלאמית מזרימה לאתר בנתנאז דורות חדשים יותר של צנטריפוגות מהמתקדמות שברשותה המשמשות להעשרת אורניום – המתכת הכבדה הדרושה להפקת כוח גרעיני לכלי נשק –

מסמך מסווג של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שנראה על ידי בלומברג.

*- פוליטיקאי לבנוני בכיר בממשלת לבנון – מצהיר במסיבת עיתונאים- "ישראל היא זו שעומדת מאחוריי הפיצוץ העצום שהרג למעלה מ -200 איש ונפצעו אלפים. זהו מבצע שבוצע על ידיי ישראל אני אומר זאת באופן מפורש וחד משמעי. "

*- ניו יורק טיימס: חברת הסייבר קלירסקיי מדווחת כי למרות ההכחשות, ניסיון התקיפה על מערכות ביטחוניות ישראליות הצליח. מידע רב בידי צפון קוריאה.

*- לאחר הניסוי המוצלח בטיל חץ-2 הופכת ישראל למדינה היחידה היכולה לשרוד מתקפת טילים בליסטיים .

*-

 

כתיבת תגובה