ההחרמה הגדולה ביותר אי פעם של מטבעות מוצפנים (קריפטו) בהקשר הטרוריסטי

משרד המשפטים האמריקאי הודיע על סיכול של קמפיינים של הזרוע הצבאית של חמאס, אל-קאעידה ודאע"ש לגיוס כספים למימון טרור באמצעות מטבעות דיגיטליים, כאשר ההודעה תיארה זאת בתור "ההחרמה הגדולה ביותר אי פעם של מטבעות מוצפנים (Cryptocurrency) בהקשר הטרוריסטי".

הקמפיין של עז א-דין אל-קאסם החל בראשית 2019 עם קריאה לתרום מטבעות ביטקוין לטובת מימון פעילות הטרור, כאשר הקריאות פורסמו באתרים הרשמיים של הארגון, כולל הנחיות מצולמות לביצוע ההעברות. הבולשת, מס הכנסה וסוכנות המודיעין של המשרד להגנת המולדת הצליחו להשתלט על 150 חשבונות והוצאו צווי חיפוש נגד אישים הממוקמים בארה"ב שתרמו לקמפיין. שני אזרחים טורקים מואשמים ששימשו מלביני כספים ופעלו עסק להעברת כספים ללא רישיון.

al_qassam_2

הקמפיין של אל-קאעידה הופעל בעיקר מסוריה וכלל רשת להלבנת כספים באמצעות רשתות טלגרם ורשתות חברתיות אחרות, כאשר חלקן התחזו לארגוני צדקה. סוכנים סמויים יצרו קשר עם מפעיל של ארגון צדקה שפעל לגייס ביטקוין, אשר הצהיר כי הוא מקווה להרס ארה"ב ואף דן במחירם של טילי קרקע-אוויר. במסגרת הסיכול, הוחרמו 155 נכסים של מטבעות וירטואליים.

al_qaeda

המבצע של דאע"ש כלל מזימה של פעיל בארגון בשם מוראט קאקאר שהפעיל אתר שהציג למכור ציוד הגנה אישי נגד נגיף הקורונה, כולל מסכות N95, על אף שלא היה ברשותו אישור ממינהל המזון והתרופות, כאשר הרווחים נועדו להגיע לארגון הטרור. הרשויות הצליחו להחרים את האתר וארבעה חשבונות פייסבוק קשורים.

"אף אחד לא צריך להיות מופתע שהאויבים שלנו משתמשים בטכנולוגיה מודרנית, ברשתות חברתיות ובמטבעות דיגיטליים כדי לקדם את סדר היום המרושע והאלים שלהם", אמר שר המשפטים והתובע הכללי, וויליאם בר. "רשתות טרור התאימו עצמן לטכנולוגיה, מבצעות העברות פיננסיות מורכבות בעולם הדיגיטלי, כולל באמצעות מטבעות מוצפנים", הוסיף שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין. "הפעולות היום מדגימות את המחויבות שלנו לגרום לשחקנים עוינים לשלם על פשעיהם".

al_qaeda_3.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה