"מלחמת הצללים בין חיזבאללה לישראל עולה שלב והופכת לגלויה" – הערכה

מלחמת הצללים בין חיזבאללה לישראל עולה שלב והופכת לגלויה כך טוען ערוץ החדשות של ה – בי בי סי .

האם ישראל נערכת להשמיד את פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה בלבנון ביודעין כי הדבר הזה ישבור את מה שמכונה "כללי המשחק"?

כמובן שזה לא משחק ובאופן בסיסי ה"חוקים "הם רק זמניים. מה שקורה כאן זה בפרוש מלחמה לא מוצהרת, לא רק בין ישראל לחיזבאללה, אלא בין ישראל לספונסר של חיזבאללה, איראן.

יכולות הניטור ואיסוף המודיעין של הצבא הישראלי ראויות לציון. היא פוגעת בשיירות טילים, מחסני אחסון טילים ומערכות נשק מתקדמות, בסיסי מזל"ט ואתרי תעשייה צבאיים. אבל ,והוא גדול , אלה הצלחות נקודתיות וטקטיות בלבד.
במונחים אסטרטגיים הם עשויים להאט את התקדמותה של איראן, אך אין שום אינדיקציה לכך שטהראן מתכוונת לשנות את תפיסתה הבסיסית.

ארה"ב אינה בעלת יכולת לעצור את ההגמוניה האיראנית במזרח התיכון . ההבטחות ממוסקבה כי ישכנעו את הסורים לעצור את התקדמותה של איראן וסביבתה, התגלו כאשליות בלבד .

רף קצב ההתקפות האוויריות הישראליות עלה באופן משמעותי בעקבות הפגישה ביוני אשתקד בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל, רוסיה וארצות הברית.  הפתיל כמעט ונגמר, הסיכון להתלקחות הולך ומתקרב.  (קרדיט לכתבה: מאיר בר מקבוצת נציב)

התבססות בסוריה וערעור לבנון: תרחישי הפעולה של איראן

ברקע הכתבה של ה-בי בי סי מעיר הפרשן הצבאי של האתר  כי "היינו בדיוק באירוע בזה בספטמבר שנה שעברה. נכתבו אותם הדברים על הצורך במינוף, ניצול המצב ועל התקיפה על לבנון שתבוא, על ריכוז הכוחות שלא יכול להיות שלא נועד לזה וכמובן התערובת הפוליטית והיכולת למנף ולפעול להשמיד ולתקוף. לא קרה ולא תוכנן שיקרה.  אז עכשיו בתוספת קורונה, מצב כלכלי רפואי ובינלאומי הסיכויים נמוכים בהרבה. אפס סיכוי ליוזמה ישראלית בנושא. פוטנציאל לנפיצות על רקע טעות של מי מהצדדים בגבול והתדרדרות לכדי קרב עד מלחמה. התעוזה (או ההיגיון) שלא הייתה לפני שנה לא גדלה השנה.

ומאחר ושני הצדדים לא רוצים עכשיו מלחמה, הם עושים את כל הצעדים המדודים שהיא לא תקרה. צה"ל נערך בסד"כ גבוה כדי לא לשלם את מחיר הטעות. ולכן אין גם הפעם מוטיבציה וכוונה למנף את האירוע לתקיפה קשה בלבנון, והראיה היא הברחת חוליית גלדיולה.

רק טעות קשה של חיזבאללה ותגובה לא פרופורציונאלית שלו תגרור אותנו לזה וגם זה לא בטוח.

מה מסתתר מאחורי הלוגיקה הערבית שלא לתקוף את ישראל בתגובה לתקיפות טילים ונכסים איראניים בסוריה? למה הארגון מתאמץ להוציא בסיכון חוליית צלף ולא ירי נ"ט שלא לדבר על רקטה לשלומי? ריסון הדדי. חוסר מוטיבציה להיכנס עכשיו למלחמה.

ההיגיון המערבי של המדינה השבעה והעשירה והמפותחת מול מדינה וארגון נחשלים היא שכל מלחמה היא אסון. מחיר ההרוגים והמחיר הכלכלי המיידי לא שווה את הסיכון התאורטי שבעוד שנתיים יהיה מורכב ומסוכן יותר. בינתיים זה דווקא לא עובד ככה והזמן משחק לטובתנו בכל המישורים. הזמן שעובר משפר את יכולת ההגנה וההתקפה של צהל, משפר את המודיעין, מקצר ומטייב את המלחמה לכשתגיע (והיא תגיע כנראה). שני הצדדים מתעצמים, אנחנו יותר. חיזבאללה השנה חלש ומוכה בהרבה ממה שהיה לפני שלוש שנים" .

מלחמת הצללים: כך נסגר מעגל התקיפה המיוחסת לישראל על הטילים

קרדיט לתמונה:מאקו .

כתיבת תגובה