מספר מקרי המוות באיראן מהקורונה – פי 3 מהמדווח

דו"ח הנוקב במספר מקרי המוות כתוצאה מהדבקות בנגיף הוקורנה –  COVID-19 באיראן  טוען כי הוא פי 3 ממה שמודים שלטונות איראן – כך נטען בכתבה ב-"גארדיאן" הבריטי.

אדם אחד מת מ- COVID-19 כל שבע דקות באיראן, כך אמרו בטלוויזיה הממלכתית במדינה, מאידך נטען בכתבה כי מספר המתים הכולל  מהנגיף היה גבוהה פי שלוש ממה שהרשויות מודים.

דוברת משרד הבריאות אמרה ביום שני כי 215 בני אדם מתו ביממה האחרונה,ויותר מ -200 ביום הקודם – הנתונים הגבוהים ביותר במדינה מזה קרוב לחודש.

הטלוויזיה הממלכתית שידרה קטעים מרחובות טהראן העמוסים אנשים שרובם אינם עוטים מסכות פנים למרות ההוראה החד משמעית של  השלטונות  כי יש ללבוש אותם בתחבורה ציבורית ובשטחים מקורים.

מספר המתים הרשמי של איראן הוא יותר מ -17,000, אך שירות השידור בפרסית של ה- BBC אמר כי ביום שני גורמים שלהם ראו מסמכים ממשלתיים המעידים כי מספר המתים היה למעשה יותר מ -42,000.

בכלי התקשורת נמסר כי הרשומות שנשלחו על ידי גורם אנונימי הראו כי מקרה המוות הראשון ב- COVID-19 במדינה התרחש ב- 22 בינואר, חודש לפני המקרה הרשמי הראשון, וכי מספר הנדבקים המאושר הגיע  בסך הכל לכ- 451,000 עד ה- 22 ביולי – כמעט כפול מהמספר הרשמי ששלטונות איראן פרסמו .

קרדיט לתמונה : Photograph: Wana/Reuters

 

כתיבת תגובה