חיזבאללה מציג: חטיבת הדיסאינפורמציה

חטיבת הדיסאינפורמציה מבית היוצר של חיזבאללה מכשירה אלפיי פעילים לקידום הנרטיב של הארגון על בסיס יומי בכל רחבי העולם לטובת שיפור תדמיתו ומעמדו המדיני/בטחוני  – כך מצטט  אתר החדשות של "קול ביירות" מלבנון את העיתון האנגלי-גארדיאן.

העיתון הבריטי "הטלגרף" מפרסם דו"ח נרחב המכיל מידע ועדויות על אימונים והכשרות שעוברים אלפיי פעילים מחיזבאללה, השתלמויות וקורסים המלמדים את המשתתפים כיצד לנהל ולערוך תמונות דיגיטליות, לנהל מספר גדול של חשבונות מדיה חברתיות פיקטיביים וכן ליצור סרטונים.

חיזבאללה בת ברית של איראן זוכה לגיבוי באתרים ומדיה תקשורתית אזרחית בפלטפורמות שונות באיראן ותומכת בפעילותה של מיליציית חיזבאללה הלבנונית .הארגון אינו מוגבל רק לקרבות צבאיים והתערבויות בסכסוכים מחוץ ללבנון, אלא הארגון התרחב והחל בהכשרת מאות גברים צעירים להקים מה שמכונה צבא דיגיטלי אלקטרוני, שכל תפקידם הוא כברירת מחדל להעלות קמפיינים של המפלגה ולקדם את סדר יומה הביטחוני מדיני.

תהליך ההכשרה התחיל, על פי העיתון, לפחות מאז 2012, בזמנו חיזבאללה העביר אנשיי מקצוע מאיראן ללבנון כדיי שיעבירו קורסים מקצועיים לפעילים שנקלטו לארגון .

בעדותו של אחד התלמידים העיראקים שהשתתף באותו הקורס, אמר מוחמד (שם בדוי) כי קציניי חיזבאללה התבוננו בכולנו במהלך כל תקופת הקורס באמצעות מצלמות טלוויזיה במעגל סגור סביב השעון .היו כאלה שנשלפו מהקורס ולא סיימו אותו. משך הקורס כ 10 ימים.

אחמד מוסיף כי "למדו אותנו כי מטרת השימוש בהפצת המידע השגוי בין השאר, הוא כדיי לשבש את האמת ולערער אותה לקורא, ובעיקרה היא נועדה לדחוף אנשים לאבד אמון בסביבתם הקרובה, כמו גם לעורר ולפתח אצלם רגשות שליליים בנושאים ביטחוניים".

عناصر مليشيا حزب الله

קרדיט: מאיר בר ועמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה