מבזקי חדשות ליום 31-7-20 . מתעדכן

*- דיווח איראני: פיצוץ סמוך למזבלה התת-קרקעית באיספהאן. היום סמוך לשעה 17:00 נשמע פיצוץ עז מאחורי הר ליד הכביש המהיר. ראש ההר מכוסה תיל. מאחורי ההר הזה נמצא מחסן תחמושת. ההר נמצא בסמוך לתחנת הכוח איסלאמאבאד, שפוצצה בעבר על ידי תקיפת מל"ט ישראלית.

*-  הסיורים המשותפים הטורקים-רוסים לאורך כביש M4 בצפון סוריה – בוטלו .

*- סוכנות הידיעות הטורקית אלאנאדול – אנשי צבא מצריים הגיעו לצפון סוריה.

*- דיווח לבנוני: שני רחפנים של צה"ל השליכו בקבוק זכוכית ושקית בתוך שטח דרום לבנון, לעיני אנשי יוניפיל.

*- הותר לפרסום כי לפני כחודש עצרו כוחות זרוע הים חשוד שניסה לחדור בשחייה מרצועת עזה לשטחה הימי של ישראל.

*- כוח יוניפי"ל איתר בשטח ישראל, ציוד של חזבאללה. בימים הקרובים אמור יוניפי"ל להגיש דו"ח למועבי"ט על חדירת הכח.(קרדיט:שמעון ערן)

*- אתמול נערך מפגש וירטואלי בין נציגי חיל האוויר הישראלי, בראשות מפקד מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, תת-אלוף רן כוכב, ונציגי פיקוד אירופה של צבא ארה״ב. במסגרת המפגש נחתם מסמך המגדיר את פעילותם המשותפת של שני מערכי ההגנה האווירית בשעת חירום בישראל.

*- לפי מקור לבנוני: על פי הסכם זה צבא ארה"ב יכול לפרוס את THAAD תוך 24 שעות בלבד, ככל הנראה מהמפרץ, למקרה שתתחיל מלחמה בישראל.

*- אנאליסט פוליטי המקורב לחיזבאללה : חיזבאללה רוצה להגיב נגד ישראל לא בגלל שהוא רוצה מלחמה. לא@ . חיזבאללה רוצה להגיב על מנת להראות שהוא עדין חזק מספיק כדי להרתיע את ישראל ולהימנע ממלחמה ולשמור על ההבנות שהתקבעו. צה"ל לעומתו רוצה לשנות את כללי המשחק שהיו מקובלים עד עתה ".

*- עוד קצין בדרגת אלוף מצבא עיראק מת מהקורונה .

*- המתיחות בצפון | כלי תקשורת בלבנון מדווח כי מקורות דיפלומטיים "יודעי דבר" אומרים כי במסר שהעבירה ישראל לחיזבאללה בימים האחרונים נכלל גם איום ולפיו כל פעולה של חיזבאללה תענה בתגובה עוצמתית שבמסגרתה ייתקפו 6 מטרות של הארגון בשטח לבנון.

*- קצין מצרי בכיר בדרגת אל'מ מהקומנדו הימי נהרג בצפון סיני בהיתקלות.

*- היועץ של חמינאי – לריג'ני חטף קורונה פעם שניה.

*- בנו של נסראללה ניצל מניסיון התנקשות בעיראק.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ האריך אתמול (רביעי)את מצב החרום לאומי בנושא לבנון בגלל העברות הנשק של איראן לחיזבאללה, המהווה "איום יוצא דופן על ביטחונה הלאומי של אמריקה ובנות בריתה" .כך נמסר בהודעת הבית הלבן.

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ- " העברת הנשק המתמשכת של איראן לחיזבאללה , הכוללת מערכות נשק מתוחכמות יותר ויותר מערערת את הריבונות הלבנונית ותורמת לחוסר יציבות פוליטית וכלכלית באזור כולו ".

חיזבאללה ממשיך גם להוות איום יוצא דופן וחריג על הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של ארצות הברית. כך אמר טראמפ.

*- # ראקה – מתיחות בין המיליציה האיראנית לחיילי גייס 5 הרוסי לאחר שאנשי גייס 5 ומספר אנשי מיליציה של ההגנה הלאומית הרגו 2 חברי המיליציה האיראנית לאחר שהטרידו אישה באיזור הדרומי של מחוז א-רקה במזרח סוריה.

*- מפקד חטיבה 29 מדביזיה 7 חי'ר בצבא עיראק – תת אלוף אחמד נהרג אתמול ממארב של דאעש בעיראק.
אלא שזה לא מה שבאמת קרה.
האיש נהרג בקרב עם אנשי מיליציות איראנית שעסקו בהברחות נשק והוא ניסה למנוע זאת מהם.
שוב ושוב המתווה האיראני לכרסם בזכויות של השלטון המקומי לנהל את העניינים אצלה לטובת האינטרס האיראני העליון הטוען לעליונותה בכל מדינות הסהר השיעי.

*- התפשטות הקורונה בדמשק יצא משליטה. אנשי צוות מבתי החולים בדמשק אינם מגיעים לעבודה מחשש להידבקות.

*- מקורות פוליטיים בלבנון: ישנם ניסיונות של מדינות זרות למנוע את עזרתן של מדינות ערב ללבנון, עקב המשבר הכלכלי החמור הפוקד את המדינה. (קרדיט יוסי-301)

*- 3000 מקרים חדשים של קורונה היום בעיראק.

*- שישה מומחים מהאוניברסיטה העברית קובעים: ישראל השתלטה על הגל השני, אין צורך בסגר. (כלכליסט)

*- משרד החוץ האוקראיני: "נחשוף מחר פרטים נוספים על הפלת המטוס על-ידי איראן"

כזכור, בחודש ינואר השנה איראן הפילה מטוס נוסעים אוקראיני בשוגג באמצעות טיל נ"מ ששוגר לעברו, מספר שעות לאחר חיסולו של קאסם סולימאני.

*- בית הדין המיוחד בלבנון יפרסם את החלטתו לציבור הרחב בעוד מספר ימים ( בתאריך ה 07-08-2020) ואת מסקנותיהם של השופטים לרצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי.בית הדין החליט להגיש כתביי אישום כנגד קציניי מודיעין בכירים הפעילים בארגון חיזבאללה.

 

 

כתיבת תגובה