תופעה מדהימה שטרם נראתה בסוריה: חיילים במדים מפגינים נגד משפחת אסד

האם הפחד בלבות אזרחי סוריה ,מדינה הנשלטת ע"י רודן חסר רחמים כמו אסד, נעלם? הרי רק על בסיס זה מתקיימת המדינה הקרועה במלחמת אזרחים לא נגמרת הנמשכת כבר יותר מ-8 שנים.

התשובה לשאלה הנ"ל היא : תלוי?

תלוי מי הספונסר המגן שלך בסוריה. וכאן יש רק תשובה אחת – מי שנמצא תחת הגנתה של רוסיה יכול לעשות,כמעט, כראות עיניו, נגד המשטר המרכזי במולדתו , כל עוד זה בהסכמה רוסית מלאה ומפורשת.

כזכור צבא סוריה התפרק כבר בתחילת מלחמת האזרחים שהחלה בשנת 2011, ורוב חיילי הצבא ממוצא סוני ערקו ממנו והצבא נשאר לפעול רק על בסיס החיילים העלאווים , שמשפחת אסד נמנית עליהם . מצבא שמנה יותר מ-300 אלף חיילים נשארו בו כיום פחות מ-50 אלף חיילים.

בשנים האחרונות מנסה רוסיה הן לשקם מחדש את צבא סוריה והן לדחוק החוצה את האיראנים הפועלים באגרסיביות להשתלט על כל סוריה ועל הפיקוד הבכיר של צבאה.

רק בסוריה ניתן לראות דיביזיות שלמות הנותנות את נאמנותן או לאיראן או לרוסיה.

כדי לשקם את הצבא ולבנותה מבסיסה כך שתהיה נאמנה לך , הקימה רוסיה מסגרות צבאיות חדשות כמו גייס 5 שמפקדה מונה ישירות ע"י הרוסים מבלי שלנשיא סוריה-אסד יהיה מילה או זכות ווטו במינוי זה.

גייס 5 צוידה, אומנה וחומשה בנדיבות ע"י רוסיה והיא ממלאת משימות קרביות לפי עדיפות רוסית ובהתאם לאינטרסים שלה ברחבי סוריה.

רק לאחרונה, לאחר שכל דרישות הרוסים מהאיראנים להוציא את כוחותיה ממחוזות דרעא,סוידא וקונייטרה , ובמיוחד מול גבולה של ישראל , לא נענו , שלחה רוסיה כוחות מגייס זה , את חטיבה 8 , לדרום סוריה בכוונה לדחוק את האיראנים ואת יחידות צבא סוריה,כמו דיביזה 4 של מאהר אסד, מהאזור , ובכך לאפשר שיקום האזור וחזרתה לחיים רגילים.

אלא שהאיראנים לא בקלות מוותרים , ואנו עדים בתקופה האחרונה להתנגשויות מוזיינות בין 2 הצדדים בו נספרים הרבה הרוגים ופצועים.

השבוע ראינו בדרום סוריה תופעה מדהימה שטרם נראתה במדינה זאת.
חיילים סורים, מחטיבה 8 – גייס 5 , המורכבת ברובה המכריע מלוחמים הגרים בדרום סוריה,ששרתו בעבר ביחידות המורדים ,ועשו סולחה עם משטר אסד , אך אומנו ע"י הרוסים לשרות בצבא סוריה ,יצאו להפגנה בעיירה בצרא א-שאם – بصرى الشام ,הנמצאת לא הרחק מגבול הגולן עם ישראל ,  בסיסמה – "סוריה לנו ולא לבית אסד" –  "سوريا لينا وماهي لبيت الأسد" תוך שהם מניפים בדגלי סוריה הרשמיים.

זאת הפעם הראשונה שחיילים מצבא סוריה יוצאים להפגנות נגד השלטון המרכזי לאור יום ועוד מצטלמים לעין כל.

אין ספק לפנינו פיצול מלא וגלוי  של צבא סוריה בין יחידות הנאמנות לרוסיה ובין יחידות הנאמנות לאיראן.

לחיילים המפגינים ברור כי משטר אסד, שאינו סולח לבוגדים בו , יבוא איתם בחשבון באחד הימים , חשבון שרק המוות סוגר אותו.

כבר כיום מתבצעים עשרות חיסולים בין 2 הצדדים הן לאור יום והן בחשכת הליל ונראה כי לרוסים לא יהיה מנוס מלדחוק מאזורים אלו לא רק את האיראנים אלא גם את יחידות הצבא הסורי הנאמנות לאיראן אחרת כל האזור ימשיך לעלות באש הסכסוך בין 2 הצדדים.

ניתן לראות כי חיילי גייס 5 הנלחמים בחזיתות נוספות ברחבי סוריה לא מפסיקים להתעמת עם המיליציות האיראניות הנמצאות לידן. היום דווח כי חיילי גייס 5 הרגו 2 לוחמים מהמיליציות האיראניות במזרח סוריה לאחר שאלו הטרידו אישה  במחוז א-רקה.

ההוראה רוסית ברורה – על חיילי גייס 5 להשתלט על האזורים בהם הם נמצאים ולהקנות ביטחון מרבי לתושבים וכל המצאות כוח מזויין אחר שאינו שייך למדינה יש לנטרל אותו , אם בשכנוע ואם בכוח הנשק.

זה גם מה שנראה ,באופן הולך ומתגבר ,גם באזורים הסמוכים לגבול ישראל ובכל דרום סוריה.

כתיבת תגובה