לאיראן והחיזבאללה אין יכולת תמרון להגיב כנגד התקפות ישראליות מתעצמות

.לאיראן ולוחמיה בסוריה ובלבנון אין את יכולת התמרון להגיב כנגד ההתקפות הישראליות המתגברות לאחרונה כנגדן ,ככל הנראה, אין ביכולתן ,ולא נראה כי יבצעו בקרוב פעולת תגמול משמעותית או רחבת היקף העלולה לסכן אותם .כך אמרו מומחים בהמשך למתיחות בגבול בין חיזבאללה לישראל במהלך הימים האחרונים לרשת "אלערביה".

ישראל הגבירה את התקפותיה על יעדים איראניים באזור בחודשים האחרונים, ותוקפת עמדות איראניות וחיזבאללה בסוריה. אולם נראה כי איראן ובעלות בריתה דבקים באסטרטגיה של אי הסלמה והכלת האירועים הללו למרות נחישותה של ישראל הפועלת להוצאת כל הכוחות של איראן ותומכיה מסוריה והחלשת ארגון הטרור חיזבאללה מלבנון,כך אמרו המומחים, והצביעו על יכולתה המוגבלת של איראן בסוריה.

לפניי כחודש לאחר שישראל תקפה יעדים איראניים בסוריה, התקפות אוויריות חדשות ,המיוחסות לתל אביב, כוונו ב- 20 ביולי לכמה יעדים אסטרטגיים איראניים בסמוך לבירה דמשק.

ההתקפות הישראליות, לכאורה ,התרחשו בשני גלים, והשמידו מחסני נשק ותחמושת, תוך כדי הריגת חמישה אנשי מיליציה שאינם סורים המשתייכים לאיראן ופצעו ארבעה נוספים בדרום ומדרום-מערב לדמשק, כך על פי דיווחי המצפה הסורי לזכויות האדם.

המסקנה הראשונה שניתן להסיק היא שאיראן אינה מסוגלת לשנע ציוד ואת לוחמיה בחופשיות תחת עינייהם הפקוחות של המודיעין הישראלי,מה שאומר כי מרחב התמרון שלה מוגבל עד מאוד,בנוסף להתנגדות כוחות רוסיים, בבירה דמשק, מה שמשאיר אותה פגיעה יותר מתמיד להתקפות ישראל.

US said to confirm Israel hit Syria base, as Russia complains it ...

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה