מבזקי חדשות ליום 29-7-20 . מתעדכן

*- ראש ממשלת לבנון חסן דיאב: "אני קורא להזהר בימים הקרובים בצל המתיחות בגבול ישראל-לבנון".

*- ממשלת לבנון התכנסה היום (שלישי) בארמון הנשיאות באבאדה כדי לדון במספר סעיפים שעל סדר יומה, בנוסף להסלמה הצבאית ביום שני על ידי ישראל לאחר שאירוע ביטחוני בגבול הוביל את מדינת היהודים לירות פגזים על אזרחים בלבנון.

הממשלה החליטה להגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם כנגד התוקפנות של ישראל בדרום לבנון ביום שני.

*- איראן: אמש החל תרגיל צבאי בחיל הים של משמרות המהפכה באזור מיצרי הורמוז והמפרץ הפרסי.
התרגיל נקרא "הנביא הגדול" ומדמה תרחיש מלחמה עם ארה"ב במפרץ הפרסי, ובו פגיעה בנושאת מטוסים אמריקאית, ולשם כך בנו משמרות המהפכה העתק שלה.

*- איראן: הפיצוצים נמשכים…
דיווחים במדינה על פיצוץ אדיר של מכלי דלק סמוך לעיר כרמאנשאה במערב המדינה. סיבת הפיצוץ שוב אינה ידועה ולא דווח על נפגעים.

*- עיראק : עפ״י הדיווחים לפני זמן קצר נורו 2 רקטות לעבר שדה התעופה הבינלאומי בבגדד (מאכלס כוחות אמריקאים) , אין דיווחים על נפגעים נכון לרגע זה. (קרדיט : ערוץ הטלגרם עולם החדשות)

*- העולם צריך להגיב למעשיה הבלתי חוקיים של ישראל בלבנון.

" אם הקהילה הבינלאומית תמשיך באדישותה וחוסר מעש או סתם תשגר גינוי מילולי חסר כל משמעות, אוכלוסיות אלה(פלסטין(הג'יהאד ) (לבנון-חיזבאללה ).) ייקחו את העניינים לידייהם ובצדק כדיי ולהעניש את המשטר הישראלי. שתיקת הקהילה העולמית עשויה לא לפתור שום בעיה מכיוון שתל אביב משחקת כל הזמן באש." (TEHRAN (FNA)

*-כוחות משמרות המהפכה שולחים תגבורת צבאית מהעיר אלבוקמל, מזרחית לדיר אל-זור, למפקדה בזיתן שבדרום כפר חלב, לקראת המבצע הצבאי הקרוב נגד כוחות המורדים.

*- רשת הטלוויזיה אל גזירה : חיזבאאלה החלו לגרש את כח יוניפיל המוצב בתצפיות על גבול ישראל לבנון.

*- ישראל תומכת בחשאי בגנרל חליפה חפתר.

המוסד הישראלי ערך אימונים לקצינים בכירים מצבא לוב (LNA) במצרים, והעביר להם עצות בנושא טקטיקות צבאיות, איסוף מודיעין וניתוח, בקרות וניהול פיקוד,בנוסף גם עזר להם לרכוש ציוד לראיית לילה ורוביי צלפים מתקדמים.

דיילי סבאח

*- מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מקדיש אתמול אקדחי זיכרון למנהיגי הכוחות המזוינים, במלאת 67 שנה לסיום מלחמת קוריאה שנמשכה שלוש שנים (1950-1953) שהסתיימה בחתימת הפוגה בין קוריאנית.

*- שר התחבורה הפיתוח העירוני האיראני, מוחמד אסלאמי, חשף את מגדל בקרת התנועה האווירית הראשונה מבית התעבורה הניידת (ATC) בטקס ביום שני.

*- היועץ לביטחון לאומי של ארהב שהחליף את בולטון-נדבק בקורונה. כנראה מהבת שלו.

*- מקסיקו מתקנת דיווח- מתו 200 אלף איש מקורונה ולא 130 אלף כמו שדווח עד כה.

*- נאסרו החתונות הפומביות לחלוטין בלבנון. בתי החולים מלאים ולא יכולים לקלוט חולים חדשים. מאות נדבקים חדשים כל יום. המדינה פשוט מתאדה והחיזבאללה מביט בהנאה לקראת השתלטות מלאה.

*- מזה שבוע עתודות הנפט של לבנון-ריקות..

*- 'מתווה איטליה' בנושא הקורונה – "אלפי נדבקים נחנקים למוות בגלל מחסור בציוד ובטיפול רפואי" – מידפק על שערי לבנון.  בלבנון זה יסתיים במרי אזרחי ברחובות כשיתברר שהחיזבאללה בזז את כל מכונות הנשימה והשאיר את הלבנונים להיחנק לבדם.

*- תת אלוף חסון חמודי מצבא סוריה עלה עם מכוניתו על מוקש במזרח סוריה ונהרג.

*- החלו דיונים בנושא הנשק הגרעיני בין נציגים אמריקאים ורוסיים בווינה.

*- רמטכ'ל צבא מצרים מגיע ביקור בגבול לוב. בודק מוכנות קרבית של הכוחות המיועדים להשתלט על האזור המוגדר 'קווים אדומים" כאשר סיסי יחליט או ארדואן!!  גם המצרים מייצרים מצג שווא. הכל זה ל'פ. המלחמה המודרנית בעיצומה.

*- צבא סוריה טוען כי עצר 40 מסתננים אפריקאים בלתי חוקיים. ככ הנראה הגיעו מלבנון.
אז לא רק אלינו הם בורחים מלבנון!!

*- ירדן סיכלה המשך עוד הברחת סמים מהשטח הסורי. אחד מתוך רבים. ניסיון ירדני לקטוע את אוטוסטרדת הסמים מלבנון וסוריה למדינות המפרץ.

*- השיח ברשתות החברתיות השתלט על העיתונות – ואמון הציבור נפגע מכך

גם בישראל, הפכו עיתונאים בכירים למובילי דעה, בעלי השקפה, ותאוריות על זהויות, תרבות, ערכים ופוליטיקה • למי יש כוח ורצון לנתונים, דיוקים, והקשבה לאחר, כאשר "העיתונאי הכוכב" חד-הלשון הוא בעל הדעה!!

(דוקטור יובל קרניאל)

 

כתיבת תגובה