מבזקי חדשות ליום 24-7-20 . מתעדכן

*- מתיחות בצפון: צה״ל מתגבר את גבול לבנון בכוחות נוספים בצל איומי חיזבאללה.

*- פרלמנטר איראני מדבר על מידע סודי שהגיע אליו דרך הרשויות הגבוהות באיראן המאשר את קיומה של תוכנית אמריקאית להתנקש בחייו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

*- "א-שרק-אל-אווסט" :החיזבאללה החליט להגיב על הרג האיש שלהם בתקיפה האחרונה בסוריה.

*- אזור אל-ג'דרייה שבמרכז בגדד, כולל כמה מבנים ומפקדות ממשלה וביטחון, וסמוך לקו הירוק.
כוחות הביטחון העירtקיים מצאו ביום חמישי רחפן, נושא פצצה באזור ג'דרייה, הכולל מטה ממשלתי רגיש, כולל ארמון הנשיאות, במרכז הבירה בגדד.

*- חברה מהאמירויות חתמה על הסכם מותנה לרכישת יתרת 40% האחזקות של חברת לוקהיד מרטין וחברת הבת סיקורסקי במרכז תיקון ותחזוקה צבאית מתקדמת (AMMROC).

לוקהיד מרטין, חברת אבטחה עולמית, וסיקורסקי היו בעלי מניות בחברת AMMROC, ספקית מובילה בתחום שירותי התחזוקה, התיקון והשיפוץ הצבאי (MRO) במזרח התיכון, מאז הקמתה בשנת 2010, על פי הודעה לעיתונות שפורסמה לאחרונה.

Edge takes over AMMROC

לאחר השלמת העסקה, AMMROC תהיה בבעלות מלאה של EDGE, תמשיך לשדרג את כישורי הפעולה הצבאית באיחוד האמירויות.

המנכ"ל והמנכ"ל של קבוצת EDGE, פייסל אל בנאי, העיר: "מכיוון ש- EDGE מניחה בעלות מלאה על AMMROC וממשיכה לרדוף אחר שוק ה- MRO הצבאי והאזרחי עם כישורים מומחים, אנו מכירים בכך שהישגים כאלה הם תוצאה של השותפויות הבינלאומיות שלנו. "

בתוך כך, המנכ"ל של לוקהיד מרטין במזרח התיכון, רוברט ס. הארוורד, העיר: "אנו גאים במערכת היחסים ארוכת השנים שלנו עם איחוד האמירויות, המשתרעים על פני ארבעה עשורים, וימשיכו לתמוך ולהתקיים עם EDGE בכל פלטפורמות מרובות. . "

EDGE acquires Lockheed Martin's 40% stake in AMMROC - Mubasher Info

*- מקורות תעופה אזרחיים: מטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב נתקרבות בצורה מסוכנת למטוס אזרחי איראני במרחב האווירי הסורי – כך מדווחת סוכנות הידיעות הסורית סאנא.

מקורות תעופה אזרחיים חשפו כי מטוס שנחשד כשייך לקואליציה בהובלת ארה"ב יירטה מטוס אזרחי איראני במרחב האווירי הסורי באזור אל-טנף, ואילץ את הטייס לרדת גובה בחדות מה שגרם לפציעות קלות לכמה נוסעים.
המקורות הוסיפו כי המטוס האיראני הגיע מהבירה האיראנית, טהראן, ופנה לעבר ביירות דרך המרחב האווירי הסורי, וכי הוא יורט על ידי מטוסי קרב באזור אל-תנף, מה שאילץ את קברניט המטוס לרדת בחדות.
המקורות הצביעו על כך שהמטוס נחת בביירות.

*- הטייס האיראני מודה שדיבר בקשר עם טייסי הקרב שהתקרבו אליו והם הזדהו כאמריקנים.

*- אמצעי התקשורת של משמרות המהפכה האיראניים, לאחר תקרית של המטוס של מהאן , מפרסמים את הקליפ הזה, מאיומו של חמינאי, שאומר: אם ישראל תעשה איוולת נגד איראן, נהפוך את תל אביב וחיפה לאבק!

*- מיליציה שיעית המכנה את עצמה "חברי המערה" מכריזה על הפלת כטב"מ אמריקאי מעל העיר באיג'י במחוז סאלח אלדין בצפון עיראק.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ופוטין דנו בטלפון בנושא תוכנית הגרעין האיראנית.

*-  דובר המכס של הרפובליקה האיסלאמית באיראן – למעלה מ 21,000 טונות פיסטוק יוצאו מהארץ בשלושת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית (שהחלה ב 21 במרץ). סייד רוחולה לאטיפי אמר את הדברים היום חמישי. והוסיף כי : "כ- 21,720 טון פיסטוק, בשווי של 154,128,000 $, יובאו מהמדינה ליותר מ -54 מדינות בשלושת החודשים הראשונים של השנה הקלנדרית האיראנית הנוכחית (מה- 21 במרץ עד 20 ביוני)."

*- ה- NFL ידרוש מהאוהדים ללבוש כיסוי פנים למשחקים ברגע שהצופים יורשו לחזור. העונה אמורה להתחיל ב -10 בספטמבר.

*- חיזבאללה העביר מסר אזהרה דרך שר החוץ הצרפתי לארהב כי אם הסנקציות ימשכו חיזבאללה יטריד ויסלים את הפעולות שירגיזו את ישראל.

*- שומר מחנה הריכוז הנאצי לשעבר, ברונו דיי, הורשע .

בית משפט בגרמניה הרשיע את טוראי האס אס לשעבר בן 93 כמי שהיה שותף לרצח במחנה הריכוז שטוטהוף, שם שימש כשומר בחודשים האחרונים של מלחמת העולם השנייה.

*- כלי התקשורת האיראניים דיווחו היום (חמישי) כי משמרות המהפכה הצליחו לזהות את האדם שביצע את הפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז.

*- השגריר הקטארי מוחמד אל-אמדי הודיע היום כי חלוקת הכסף הקטארי למשפחות עניות ברצועת עזה תחל ביום שבת הקרוב בתאריך 25/7/2020.

הכסף יחולק דרך סניפי הדואר ברצועת עזה 100$ לכל משפחה כ100,000 משפחות יקבלו את המענק הקטארי החלוקה תימשך עד יום רביעי כדי למנוע התקהלות שתוביל להתפרצות נגיף הקורונה בעזה.

 

כתיבת תגובה