ישראל לא תאפשר הצבת טילי נ"מ "חרדאד" איראנים בסוריה

ישראל לא תאפשר להציב טילי "חרדאד" האירניים בסוריה … וקוראת לרוסיה לקחת אחריות על סוריה 

איראן פיתחה את טילי הנ"מ – "חרדאד" על בסיס טכנולוגיות רוסיות.
ישראל ביקשה מרוסיה, לרסן את איראן, המתכננת לפרוס את מערכת הנ"מ שלה בסוריה, ואומרת שזה איום שעלול להחמיר את המצב- כך עולה מדו"ח שפרסם "ברייקינג דיפנס" המתמחה בענייני צבא והגנה.

3 خرداد (نظام صاروخي للدفاع الجوي) - ويكيبيديا

כותב הדו"ח, עיתונאי לענייני צבא אריה אגוזי, אומר כי עם ההסלמה של התקיפות האוויריות על הכוחות האיראניים ונאמניהם בסוריה, גורמים ישראלים מדווחים בדאגה גוברת, כי איראן תפרוס את מערכת הח'ורדאד נגד המטוסים בסוריה.

זה, לדבריו, מהווה איום פוטנציאלי על טייסי ישראל.

ב- 9 ביולי הגיע הרמטכ"ל האיראני, האלוף מוחמד בכרי, לדמשק , כדי לחתום על הסכם צבאי חדש, עם שר ההגנה של המשטר הסורי עלי עבדאללה איוב, במסגרתו כוחות אסד יקבלו טילי קרקע-קרקע מתקדמים.

הכותב אומר ששר ההגנה הישראלי בני גנץ, פנה למקבילו הרוסי, סרגיי שוגו, ב -17 ביולי, כדי להזהיר אותו , שישראל לא תאפשר לאיראן, לפתח נשק גרעיני, או לשפר את נוכחותה הצבאית בגבול הצפון-מזרחי.

גנץ אמר למקבילו הרוסי, כי ישראל לא תסבול את פריסת מערכת הח'ורדאד האיראנית, וביקש מרוסיה ללחוץ על איראן, לא לשלוח נשק נגד מטוסים לסוריה.

האתר ציין , כי בעוד שרוסיה פרסה בשנה שעברה את מערכת הנ"מ שלה S-300 בבסיסיה בסוריה, ולא איפשרה לסורים להשתמש בהם, איראן לא תהסס לאפשר להם להשתמש במערכת שלה.

ובאתר ציטט האנליסט הצבאי הישראלי, טל ענבר, באומרו כי "הטיל האיראני ייצור בעיה".

איראן פיתחה מערכת טילים – "ח'ורדאד" על פי הטכנולוגיות הרוסיות, ועל פי הדיווחים המערכת יכולה להתמודד בהתקפות שעשויות להגיע מארבעה יעדים בו זמנית , עם שני טילים כל אחד, בטווח הירי של עד 200 ק"מ.

 إيران طورت "خرداد" على أساس التقنيات الروسية

 

כתיבת תגובה