טורקיה מתכננת להגדיל סד"כ כוחותיה בלוב במקרה של התערבות צבאית מצרית

הדגל הטורקי הונף בטריפולי, על ידי תומכי אלוופק.טורקיה מתכננת להעלות את מספר כוחותיה בלוב, במקרה של התערבות צבאית של מצרים
טורקיה סיימה את הכנת התכנית הצבאית והדיפלומטית, להתמודד עם הכוונה המצרית לשלוח חיילים ללוב, כך ציין בעיתון זמאן מפי גורמים בממשלת טורקיה.

העיתון הטורקי ציטט מקורות אלה המאשרים שאנקרה "עוקבת מקרוב אחר ההשלכות של החלטת הפרלמנט המצרי (לאפשר משלוח כוחות מצרים ללוב)."

הגורמים הוסיפו , כי טורקיה "מוכנה להגיב, לכל התקפה על כוחותיה, שנמצאים בלוב,ותפגע בכל מי שירצה לפגוע בה".

המקורות חשפו, כי אם מצרים תשלח כוחות צבא ללוב, "לטורקיה יש תכנית להגדיל את כוחותיה, ואת הציוד הצבאי בלוב, כדי לעמוד מול הכוחות המצריים" – כך אמר שר ההגנה הטורקי חולוסי אקר, במהלך ביקור אצל כוחותיו בלוב בתחילת החודש .
דובר נשיא טורקיה, איברהים קלאן, אישר לאחרונה, כי ארצו "אינה רוצה להסלים את המתחים, ולהתעמת עם מצרים בלוב", אך יחד עם זאת הדגיש, את התמיכה בממשלת הפיוס בטריפולי.

באותו הקשר, כתב העיתונאי גוטרין סטין, בדו"ח שפורסם באתר האינטרנט "חאבאר טורק", כי "טורקיה תעקוב אחר כל המהלכים הצבאיים בתוך לוב, בתקופה הקרובה".

בהקשר זה קבע האתר "דיפלומטיה מודרנית"- "مودرن دبلوماسي", בדו"ח על אפשרות לעימותים בלוב, כי צבא מצרים מסוגל להביס את הכוחות הטורקיים, ולגרש אותם מחוץ לוב.

הפרלמנט הלובי הזהיר, ביום שלישי, מפני האפשרויות וההשלכות של התקפה על העיר סירט הנתונה ללחץ צבאי, על רקע המשך גיוס לוחמים טורקים … הפרלמנט הלובי הביע דאגה, מהתפתחויות סביב סירט.
מהדו"ח עולה, כי מצרים יכולה לפרוס כוחות במהירות בלוב, וקהיר תיהנה מה"בסיס הצבאי מוחמד נגיב "הגדול במזרח התיכון.

הדו"ח הוסיף כי במקרה של עימות ישיר בין מצרים לטורקיה, זה יביא לתבוסתה של אנקרה "בוודאות". תרחיש זה מתחזק בעקבות כלי נשק מתקדמים,שיש בידי מצריים, בנוסף לניסיון לחימה שיש לכוחותיה באזורי המדבר.

האתר אומר, שארדואן הוא אחד מ"השחקנים הכי אגרסיביים ועקובים מדם " בלוב, וכי התערבותו במדינה ערבית, אינה מפתיעה" במיוחד וכי הוא מנסה להחיות את המורשת הקולוניאלית של האימפריה העות'מאנית.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה