מצב הקורונה בישראל- דעות אזרחי ישראל החברים בקבוצת נציב

*- הממשלה מנהלת קרב מאסף על הישרדותה ועל המלחמה בקורונה, מחלקת כסף לאזרחים כדי "לקנות שקט" כמו עם החמאס,(אגב עם החמאס זה עבד טוב אך שם מדובר בכסף לא שלנו) מאשרת לאנשים עם כח ובחסות החוק הדבילי לקיים הפגנות עם אלפי אנשים שזה מרשם בדוק להידבקות והפצת המחלה בגדול, ומנגד מגבילה מתפללים בבית כנסת וילדים שמלקקים גלידה ברחוב.
על הממשלה להתעשת מיד ולבטל את המענק הכספי(שספק אם בכלל ישולם) ולהעביר את כל הסכום כ6-7 מליארד שקל במלואו למערכת הבריאות כדי להלחם בקורונה ולהיערך לחורף הלא קל שמצפה לנו, במקביל יש לאסור לחלוטין התכנסויות והפגנות(גם אם זה פוגע בצד מסויים) מתוקף תקנות לשעת חירום ובהקדם אחרת נשלם על כך בקרוב ובגדול.

למען האמת אני לא מצפה ממג"ד 36 (הגדוד הממשלתי ללוחמה בקורונה) והמג"ד הרזרבי שיצליחו לממש זאת ההצלחה תהיה בערך כמו ההצלחה לבצע את הסיפוח שלא היה ובכל זאת נקווה שיצליחו למען כולנו . (קרדיט : אלי )

*- שבוע טוב אלי,אתה יודע עד כמה אני מעריך את הדברים שאתה כותב, אך הפעם תרשה לי לחלוק עליך.

אגלה לך סוד קטן, ה-6 מיליארד שקלים שהחליטו על חלוקתם ראה"מ וצוותו לא הם שיושיעו את מערכת הבריאות ששוועת תחלואיה זועקת לשמים ולא מהיום.

הכסף שהמדינה מתכוונת לחלק הוא בבחינת ניתוח שדה מציל חיים לכלכלה הישראלית, ומדוע?

נתחיל בכך שבניגוד אליך ואלי את הכסף המדינה לווה בריבית אפסית (1:10001), משתלמת ובעיקר מתגמלת.
נקודת המוצא היא – שרובם של מקבלי המענק יעשו שימוש בלפחות 90% מהכסף, מה שאומר – שהכסף חוזר למדינה בריבית מתגלגלת.
במלים פשוטות – המענק מזריק חיים לעסקים הקטנים בעיקר ובניגוד לדברי ההבל הפופוליסטיים שנשמעים מבוקר עד ערב – מסייע בהנעת הכלכלה ובצמיחת המשק כולו.

מובן – שאת המענק המדינה תתן בשווה לכלל האוכלוסייה, ואת שיקול הדעת בתיעדוף – תעודד ותותיר בידי אותן משפחות מבוססות יותר – שיראו לנכון לוותר ולחלק את המענק למעוטי יכולת מתוך בחירה כאוות נפשם.

הכלבים נובחים והשיירה עוברת. לי אין ספק בכך שמאתגר הקורונה – ישראל תצא חזקה ומחוזקת. (קרדיט:סבאבו)

*- שבוע טוב סבבו ידידי.
לגבי המענק אין ספק שזה יכול להועיל מאוד לחלק משמעותי מהאוכלוסייה שנפגעה מהקורונה(זה כולל גם אותי) אך יש בהחלט לחלק זאת בחוכמה ורק למי שנפגע מהקורונה ולא לכלל מדושני העונג. לגבי מערכת הבריאות בוא נסכים ש 6 מיליארד(למרות שזה טיפה בים) יכולים לסייע רבות למערכת הבריאות הקורסת ולדעתי הסכום הזה יכול לשחק לטובתנו בעקיפין באם יופנה למערכת הבריאות. בל נשכח שהכסף הזה שמחולק בנדיבות בניגוד לדעת בכירי האוצר יחסר למדינה ואנו נצטרך בעקיפין לממן את החוסר הזה שכרג מחולק גם למי *שלא זקוק לזה ולא מגיע לו* . (קרדיט : אלי)

*- החלוקה של הכסף במהירות יכולה להיות רק באופן שיוויוני כי מנגנון החלוקה הדיפרנציאלי לא באמת קיים והיה מסרבל ודוחה את הסיוע בחודש ויותר. הפעימה הבאה כבר היה ממוקדת.

גם בחלוקת מענקים ובקצבאות אין צדק וככה האבא של תשובה מקבל מענק זקנה והבן של שרי האריסון מקבל קצבת ילדים. ככה זה כי אחרת מנגנון העיסוק בחלוקה יעלה יותר מהקצבה כולה.

דעת הבכירים באוצר לא מעניינת כי אין להם שום רפרנס למשבר עולמי קודם דומה. הם בתפיסה הזויה של כוחות השוק ושרידות החזקים. שאול מרידור עצמו אמר שמי שלא מצליח להחזיק את העסק כנראה היה קורס בכל מצב בשלב זה או אחר. יש הרבה משחקי כוחו ופוליטיקה ברקע פוזיציה וכיפופי ידיים מכל הפקידות בכל המשרדים.

אין כלכלן בריא שלמד באוניברסיטה מה עושים במשבר עולמי בריאותי וכלכלי עם אי וודאות מוחלטת. יש תהליך מורכב של חיפוש איזונים, כיול והרבה ניסוי וטעייה. אין מתכון ואין תורה.(קרדיט: גיא)

*- כמה החמצות עם ישראל עוד יצטרך לספוג מחבריי הכנסת הללו ?
כאשר הכל רדוד וחסר עומק תועלתני ומשתנה חדשות לבקרים לפי הצרכים הפוליטים. אומרים לנו בציניות מי שכשל הוא זה שיתקן ואסור לנו להחליף את הקברניט. זה בערך להגיד לנו כמו אחריי אסון הטיטניק שאם הקברניט היה שורד צריך היה לתת לו עוד אניה. חיי אומה אינה מסלול הישרדות אישי של ראש ממשלה. איזה הסבר יכולים חבריי הכנסת לתרץ לציבור כאשר הם נצמדים לכיסאות המשרדים שלהם.
טובת המדינה לנגד עינכם אתם אומרים כשבעצם אתם מתכוונים לטובתכם אתם. יציבות שלטונית אתם אומרים שבעצם אתם מתכוונים ליציבות שלטונכם .שמירה על הביטחון אתם אומרים כשבעצם אתם מתכוונים לשמירה על כיסאותיכם. מדינת ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה להמשיך עם הפוליטיקה הכושלת וחסרת אחריות שכזאת. תופעה רשלנית שמאפשרת חודשים ושנים של ירי טילים על תושבינו אזרחינו וילדינו .אזרחים רבים מכל חלקיי העם דורשים ובצדק מנהיגות אחרת שאינה רואה ומעדיפה את טובתה הסקטוריאלית על פניי תושביה . הרצון לשינוי ושאיפה זאת מאחדת היום אנשים רבים מכל חלקיי העם בעליי דעות שונות מימין ומשמאל דתיים ושאינם דתיים ואף ערבים הדורשים לטובת הארץ. כולנו כבר מאסנו בתרגילים ובתכסיסים של הפוליטיקאים. כן מאסנו בעולם שבו הפוליטיקה היא חזות ופנים מתועדפים לפניי הכל.
על השיח התרבותי בישראל השתלטה תרבות אחרת של אגואיזם ורמייה שמוכרחים אנו לדחותה.
תרבות של השקר שהפך לאמת המר הוא המתוק הרע הוא טוב הכישלון הוא הצלחה זו המנהיגות שנציב בפניי ילדינו זו הדוגמה הציניות הזאת חוסר האחריות הלאומית שאיננה עוד ומנחלת עברנו עד מתיי יוכלו לחמוק מהציבור. (קרדיט:אלישיב)

i24NEWS - Israel: Some 90 high school students in isolation after ...

 

כתיבת תגובה