אביב ערבי עקוב מדם: ספר חושף את ברית אובמה-איראן!

בן רודס, שכיהן כסגן היועץ לביטחון לאומי לתקשורת אסטרטגית וכותב נאומיו של הנשיא ברק אובמה, ממשיך לעורר מחלוקת בהתחשב בעובדות החשובות שחשף, במיוחד בנושאי המזרח התיכון ואירן שאחרי הנשיא האמריקני ברק אובמה

אובמה, איראן … והאביב הערבי העקוב מדם

בן רודס, שהיה אחראי לנושא הסורי במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב משנת 2011 – 2013 ואחרי 2013 קיבל את תיק המשא ומתן עם איראן על תיק הגרעין שלו, אומר שהוא נפגש בסתר עם גורמים איראנים יותר מעשרים פעמים בבירת עומאן – מוסקט.

בספרו קובע בן רודס כי הנשיא ברק אובמה שונא ערבים בצורה מוזרה ומעצבנת, והוא תמיד חזר לפני יועציו כי לערבים אין שום עיקרון, ערכים או תרבות, ושהם מפגרים, ובמקביל הוא נהג לדבר הרבה על איראן ואיך שהוא מעריץ כל כך את תרבותה.

מערכת היחסים של אובמה עם איראן

הנשיא אובמה החל לתקשר עם איראן מאז 2010 כדי להגיע להסכמה על שאיפותיה הגרעיניות. בעקבות כך איראן הציעה לאובמה להפסיק את פעילותה הגרעינית למשך 10 שנים (שזה כהונתו פלוס שנתיים) בתמורה להפסקת הסנקציות נגדה ולאפשר לה לפעול בכל אזור המזרח הערבי, וזה מה שקרה בסוף .

בן רודס טוען כי מאז הסרת הסנקציות, איראן קיבלה הכנסות של יותר מ -400 מיליארד דולר, מתוכם יותר ממאה מיליארד דולר הלכו לתמוך בהרחבת פעילותה בסוריה, עיראק, תימן, לבנון, אפריקה והמגרב.

בספר זה מודגש ש – "בבחירות לראשות ממשלת עיראק בשנת 2013 בהן ניצח "איאד אללאווי" – “أياد علاوي”, מה שהרגיז את האיראנים מאוד, ולכן הם איימו להפסיק את המשא ומתן הסודי עם אובמה , אם "אלאווי" יהפוך לראש הממשלה בעיראק, וביקשתי מאובמה בכנות ובבהירות להסיר אותו ולהקל על הגעתו של אל-מליקי למשרת ראש הממשלה וזה מה שהיה".

בן רודוס אומר שמאליקי הוא זה שנתן את הפקודה לפתוח בתי כלא כדי לאפשר לסוכנים איראניים מאל-קאעידה לברוח, ושהוטלה עליהם המשימה להקמת דאעש, וכי מאליקי הוא זה שהורה לצבא עיראק  להימלט במתכוון מהעיר מוסול ולהשאיר את כל הציוד הצבאי שהיה שם , שערכו עולה על 20 מיליארד דולר.

הוא גם הורה להשאיר 600 מיליון דולר בסניף הבנק המרכזי במוסול, ובכך תרם להכנסתם של 600 לוחמים של דאעש  למוסול בשנת 2014, אז הוא סיפק להם את הכספים והציוד הדרושים, על מנת שהפעילות המשותפת  של דאעש ואיראן תתחיל בעיראק והאזור, כך שהדברים ינועו לפי מה ששליטי טהרן רוצים.

והוא מאשר כי הנשיא אובמה היה מודע לכך שאיראן היא זו שהפעילה את דאעש, אך הוא התעלם מכך מכיוון שהוא רצה לסיים את כהונתו בהסכם שמונע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ולצורך כך הוא היה מוכן לשלם כל מחיר וזה מה קרה ב -2015.

Iran: Further Obama Lies Exposed

התקיפה הכימית על אלרוטה המזרחית

בספרו הוא מדבר על התקיפה הכימית על פרבר אלרוטה המזרחי בדמשק בשנת 2013, וציין כי "אובמה" השתמש ב"קו האדום "לא כדי להגן על אזרחים סורים מפני דיכוי המשטר ובעלי בריתו, אלא כדי ללחוץ על איראן כל פעם שאיימה להפסיק את המשא ומתן הסודי, וכאשר ההתקפה הכימית התרחשה באלרוטה המזרחית באוגוסט 2013, ואובמה איים לפגוע בכוחות המשטר, איראן שלחה מיד מכתב המאיים לסגת מהמשא ומתן.

לאחר שחתם על הסכם הגרעין עם איראן, הורה אובמה לעוזריו שלא לציין שום דבר לפניו בנושא הסורי, והוא הסתפק רק במשפט קצר אחד: "השלמנו את המשימה שלנו" (our mission accomplished )  .

Displaying items by tag: Syria

 

 

כתיבת תגובה