יש מחלוקת בין הממשלה הצ'צ'נית לאופוזיציה ? אז מחסלים!

האם מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, ממשיך לחסל את מתנגדיו ברחבי אירופה? גורמים באופוזיציה הצ'צ'נית הגולה דיווחו כי מבקש המקלט שנרצח אמש באוסטריה היה מתנגד משטר בולט שפרסם סרטונים בגנותו של קדירוב.

משטרת אוסטריה מסרה כי מבקש מקלט רוסי בן 43 נהרג אתמול בערב אחרי שנפגע בראשו מאש שנפתחה לעברו בחניון ליד מרכז קניות בפרבר של הבירה וינה. החשוד בירי, מבקש מקלט רוסי בעל עבר פלילי, נלכד בעיר לינץ אחרי מרדף משטרתי והחוקרים בודקים אקדח שהתגלה בזירה כדי לברר אם הוא שימש לביצוע הרצח.

גורמים באופוזיציה אמרו לרדיו אירופה החופשית כי הנרצח הוא ממיחאן אומרוב, צ'צ'ני שהיה ידוע בכינוי אנזור מווינה. בסרטונים ביוטיוב ובראיונות, הוא טען שהוא היה חייל שכיר לשעבר של שירות הביטחון של רפובליקת איצ'קריה בצ'צ'ניה ונהג למתוח ביקורת על קדירוב ולהאשים את כוחות הביטחון הרוסיים בסיוע לפגיעה במתנגדי משטר גולים.

גם היומון האוסטרי קורייר דיווח כי הנרצח, אשר זוהה בשם הקוד "מרטין ב.", היה בלוגר ביוטיוב שיצא בחריפות נגד המנהיג הצ'צ'ני ורכש לעצמו אויבים, וכי המשטרה המקומית אף הציבה עליו שמירה מספר פעמים. החשד הוא שמדובר בהתנקשות מכוונת, כאשר סוכנות הביטחון של המשרד להגנת החוק והיחידה למלחמה בטרור מובילות את החקירה.

בשנים האחרונות התרחשו מספר מקרים של התנקשויות וניסיונות רצח של מתנגדי משטר צ'צ'נים גולים ברחבי אירופה. בפברואר הצליח הבלוגר טומסו עבדורחמנוב להשתלט על תוקף שניסה לפגוע בו בביתו בשבדיה, ובסוף ינואר נרצח הבלוגר אימרן אלייב בעיר ליל שבצרפת אחרי שנדקר 135 פעם.

הרצח הבולט ביותר התרחש באוגוסט שעבר, כאשר זלימקאן חנגושווילי, מתנגד משטר צ'צ'ני ממוצא גיאורגי, נורה למוות בפארק בברלין. החשוד ברצח, אזרח רוסי שזוהה בשמות ואדים סוקולוב ו-ואדים קרסיקוב, נעצר והוגש נגדו כתב אישום. התביעה בגרמניה האשימה כי סוכנויות ממשל רוסיות גייסו את סוקולוב/קרסיקוב לבצע את ההתנקשות, בעוד שאתר בלינקאט חשף שהוא היה מבוקש על רצח ברוסיה אולם העבר הפלילי שלו נמחק במפתיע והוא גויס על ידי שירות הביון של משרד ההגנה (FSB).

המונדיאל הוא הזדמנות לדאעש ושלוחותיו לבוא חשבון עם פוטין | מעריב

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה