המיליציות האיראניות בעיראק – אירגוני פשע לכל דבר ועניין

המיליציות של איראן בעיראק, נהפכו לעולם תחתון לכל דבר

המיליציות העירקיות מממנות את עצמן, לאחר הקיצוץ בכסף האיראני. על ידי קבלת דמי חסות ממועדוני לילה, וממקומות הימורים וסחר בבני אדם.

חבר במיליציה העירקית ליד הגבול עם סוריה אומר כי מאז שהכלכלה של המשטר האיראני הידרדרה, בגלל הסנקציות האמריקניות, החלו המיליציות, המגובות על ידי איראן בעיראק, לחפש אחר מקורות מימון חדשים, כך לפי מקורות יודעי דבר שדיברו עם אתר החדשות אל-חורה.

המקורות אישרו כי המיליציות, הסובלות ממצוקה כלכלית, מחפשות כעת "פתרונות חלופיים" בכדי להמשיך את פעילותם.

המיליציות העירקיות החזקות, שהחשובות בהן הן גדודי חיזבאללה עיראק, אסיב אהל אל-חאק ומיליציית אלנוג'בה, המחזיקות בנכסים כלכליים ובשליטה בפעילות מסחרית רבים מהם תוך כדי עברות על החוק.

حزب الله العراقي.. من التأسيس إلى "ضربة الأحد" | أخبار سكاي نيوز عربية

גורם בסוכנות הביון והחקירה העיראקית אמר לאל-חורה כי "המידע מצביע על קיום של סוג של הגנה בתמורה לשלמונים שהטילו גורמי המיליציה על מועדוני לילה, בתי הימורים ומכירת משקאות אלכוהוליים בבגדד."

הגורם, שביקש לדבר בעילום שם, מוסיף כי "ההגנה שהמיליציות מספקות למקומות אלה, כוללת הגנה מפני התנכלות ממשלתית, הגנה מפני הפצצה והרג, והגנה מפני תחרות לעיתים". חברת ביטוח לכל דבר ועניין.

המקור התייחס ל-"התקפות שמכוונות נגד חנויות שלא משלמות תמלוגים חודשיים " למיליציות.

לפני מספר ימים תקפה מיליציית חיזבאללה את מעבר הגבול של אלקאים עם סוריה, ועצרה את עובדיו.

בעוד שהסיבה המדויקת לא ידועה , מקורות אתר אל-חורה אומרים כי ההתקפה קשורה ל"פעולות הברחה של המיליציות באזור".

An Iraqi Shiite fighter of the Hashed al-Shaabi paramilitary force secures the border in al-Qaim in the Anbar province,…
קרדיט:עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה