שיירה צבאית סורית נעלמה בשלמותה באזור המדברי במזרח המדינה

כוחות המשטר הסורי איבדו קשר עם שיירה של כ -50 אנשי מיליציה ההגנה הלאומית,אנשי ביטחון סורים חמושים הפועלים במשימות קרביות ,מספר ימים לאחר יציאתו מדרום לבירה, דמשק, כשפניהם לעבר האזור שבין האזור המדברי שליד העיירה אלסוחנה ומדבר דיר א-זור – כך מוסרת סוכנות הידיעות הסורית "סטפ ניוז".

כוחות המשטר הסורי מאבדים שיירה שלמה
על פי מה שהגיע לידיו של כתב סוכנות הידיעות "סטפ" בדיר א-זור ובסביבתה – עבדול רחמן אל-אחמד, השיירה עזבה את דמשק כדי לקחת חלק בפעולות הלחימה שמבצעים כוחות המשטר והמיליציות האיראניות במדבר הסורי נגד תאי המדינה האיסלאמית "דאעש" היוצאים לפעולות תקיפה מאזור זה.

הכתב מצטט מקור יודע דבר שאמר כי ,ככל הנראה, כל אנשי השיירה נהרגו או נפלו בשבי דאעש לאחר שהשיירה נפלה למארב מתוכנן היטב של אנשי דאעש שככל הנראה קבלו מידע מודיעיני "חם" ומדוייק .

השליטה על שדה הנפט אלורד – حقل الورد النفطي

לעומת זאת, כוחות רוסיים, בתמיכת כוח מחטיבת אלקודס , השתלטו על שדה הנפט אל-וורד שבפרברי עיר המחוז- אלבוכמאל, מזרחית לדיר א-זור, לאחר שגירשו את כוחות הביטחון הסוריים ששלטו על המרחב.

מספר החיילים שנכנסו לשדה הנפט  הגיע ל- 40 לוחמים מקרב הכוחות הרוסיים שהגיעו בליווי כמאה מחברי מיליציית ליואא' אלקודס – لواء القدس הנאמנים לרוסים ותפקידם יהיה שמירה על מתקני שדה נפט זה.

הכוחות הרוסיים פרסו גם כלי רכב צבאיים והעלו סוללות עפר בתוך השדה, בנוסף לפריסת אמצעי הגנה אווירית בכל האזור כדי להגן עליו מפני פשיטות פתע של אנשי דאעש הפעילים מאוד באזור.

לפני יותר משנה ,לאחר ששירה צבאית רוסית-סורית נעלמה, ועוד מספר שיירות צבאיות קודם לכן , החל צבא סוריה ,בסיוע איראני, וסיוע אווירי רוסי לסרוק אזורי מדבר רחבים במזרח סוריה במטרה לעקור ולהשמיד כל נוכחות של דאעש באזור שפגע שוב ושוב בכוחות הנמצאים באזור.

כתבות באותו נושא:

כתיבת תגובה