איראן קיצצה בתקציבים למליציות ולארגוני הטרור עקב הסנקציות והקורונה

הסנקציות האמריקניות, מכריחות את איראן לקצץ במחצית את ההקצאות החודשיות למיליציות טרור ,
כל מיליציה איראנית בעיראק, קיבלה לפחות 5 מיליון דולר בחודש, מתחילת השנה ה"הקצאות "פחתו במחצית, והשפיעו על כל המיליציות, הערכות שהתמיכה של איראן במליציות, נעה בסביבת -250-300 מיליון דולר לשנה, למליציות בעיראק.

בדו"ח של סוכנות רויטרס ,הבודקת את ההשפעה של הסנקציות האמריקניות העצומות על איראן, נאמר בדו"ח הנתמך על ידי מקורות באיראן, כי בשל הסנקציות האמריקניות ומגיפת הקורונה, נאלצה איראן להפחית את ההקצבות החודשיות למיליציות שלה בחצי. בין סכום של כחמישה מיליון דולר לכל מיליציה חמושה, איראן נאלצה לתת לכל אחד מהם, שניים ושלושה מיליון דולר פחות מהקצבותיה בעבר.
סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמים יודעי דבר שאמרו, כי למגיפה של נגיף קורונה והסנקציות של ארה"ב על טהראן, יש השפעה חזקה על התמיכה הכספית והצבאית של איראן, בקבוצות מזוינות שיעיות, הפועלות בשמה בעיראק, ונחשבות לאחד מעמודי התווך שלה, במדיניות החוץ האזורית . שלושה מפקדים של קבוצות טרור עיראקיות , ופקיד אזורי המכיר את פעילות איראן בעיראק אמרו, כי השיתוק שנגרם מנגיף הקורונה, כולל סגירת גבולות למניעת התפרצות, שיבש במידה רבה, את אספקת המזומנים של איראן, למיליציות החמושות במהלך החודשים האחרונים.
שלושת המפקדים הוסיפו, כי הכסף שאיראן מספקת, מיועד בדרך כלל לפעולות צבאיות, הקשורות לפעילותן של קבוצות החמושים, כולל פיגועי טרור נגד מטרות אמריקאיות.
אחד המפקדים המשתייכים לקבוצה חמושה של טרור , חשף כי מאז פרוץ נגיף הקורונה, בתחילת השנה, איראן צמצמה את הקצאותיה החודשיות, לכל אחת מארבע הקבוצות הגדולות בעיראק, בין שניים לשלושה מיליון דולר לקבוצות הקטנות, ובין 4.5 לחמישה מיליון דולר למיליציות הגדולות.
המפקדים ציינו כי הקטנת ההקצבות הכספיות, השפיעה על פעולות של קבוצות חמושים, ואילצו אותם לחפש מקורות מימון חלופיים , למבצעים שלהם. שלושת המפקדים והפקיד האחראי אמרו, כי סערת המגיפה הקטינה עוד יותר את מימון טהראן לקבוצות מזוינות, שכבר נפגעו, בשנתיים האחרונות, תחת משקלן של הסנקציות האמריקניות על איראן.
הפקיד האזורי אמר, כי מימון טהרן לקבוצות אלה פחת במיליוני דולרים. הסנקציות, יחד עם משבר נגיף קורונה וירידת מחירי הנפט, אילצו את איראן, העומדת בפני גירעון תקציבי גדול, לצמצם את הוצאותיה הצבאיות, כולל הקצאות למשמרות המהפכה האיראני.

العقوبات الامريكية على ايران
המעורבות של איראן בסביבתה מצד ארגונים חמושים בטרור בציר השלטון השיעי ברחבי עיראק, סוריה ואפילו הים התיכון, מכריעה לאסטרטגיה שלה להתמודד עם ההשפעה האמריקאית בזמן שהיא נופלת בלחץ הסנקציות.
בריאן הוק השליח המיוחד של ארה"ב לענייני איראן אמר כי לסנקציות של ארה"ב יש השפעה על מימון איראן את קבוצות הטרור, באומרו שהוא מספק "עדות נוספת לכך שמסע הסנקציות המקסימאלי שלנו אפקטיבי לשלול מהמשטר (האיראני) את ההכנסות למימון סוכני טרור ופעולות אחרות לערעור היציבות באזור. " מידת ההשפעה לא נדונה. הפחתת המימון למיליציות החמושים מגיעה גם בעקבות הריגתו של קאסם סולימאני בתקיפה מל"ט אמריקני בבגדאד בינואר 2020.
מוחמד אל-עוקבי, מנהל התקשורת לגיוס המונים לארגוני הטרור, סירב להתייחס לכל עניין הנוגע לקבוצות הנתמכות ישירות על ידי איראן. הוא הצהיר כי כל הטרוריסטים מקבל מימון וציוד בערוצים רשמיים דרך המדינה העיראקית, גם אם מקור הכסף העיקרי הוא בעיקר איראן.

תגובה להתגרות: ארצות הברית תקפה מיליציות פרו-איראניות בעיראק ...
דובר משרד יחסי הציבור של משמרות המהפכה האיראניים הכחיש כי טהראן מממנת את החמושים !!
באמירה כי "איראן תמכה תמיד במצוקה באזור ומחוצה לה, המדיניות שלנו לא השתנתה. אך אנו לא מספקים תמיכה כלכלית למי שנלחם בהגמוניה של אמריקה באזורנו! זה מצדיק טרור ודם, הורג מיליונים ומסבך מדינות".
לפני הטלת הסנקציות האמריקניות על איראן, שלח משטר הטרור של חמינאי ,מדי חודש, לפחות 20 מיליון דולר למיליציות טרור החמושות, אולם כיום המצב השתנה לחלוטין, ובתשובה לשאלה לסוכנות הידיעות "רויטרס "האם התמיכה הכספית והצבאית של איראן בקבוצות חמושות עיראקיות נדחתה ? , השיב עלי רזה מיר יוספי, דובר המשלחת  האיראנית לאו"ם בניו יורק, כי "השמועות הללו קודמו כדי לעורר את המחלוקת בין שתי המדינות והן נידונות לכישלון."
משקיפים אומרים ל"בגדאד פוסט "כי דו"ח רויטרס מאשר את הצלחת מדיניות הסנקציות של ארה"ב נגד איראן, ולכן יש להמשיך ולהעצים אותה כדי לשבור את העצמות של האייטולות.

ميليشيات ايران

קרדיט:עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה