האם כבר ישנן רקטות מדוייקות ברצועת עזה ? – דעה

האם כבר ישנם רקטות מדויקות ברצועה?
פרויקט הדיוק של החיזבאללה פורסם רשמית ע"י דובר צה"ל רק בסוף אוקטובר 2019, בעוד הפרויקט עצמו החל לפעול בלבנון בסביבות שנת 2016.

חשיפת פרויקט הדיוק: משחק מוחות מורכב | Israel Defense
כמה זמן ייקח לדובר צה"ל לפרסם רשמית את פרויקט הדיוק של חמאס (במידה ואכן יש כזה ולא מדובר בפרוייקט קטן)? מהו הקו האדום בהתקדמות שישראל לא תוכל לספוג ותהיה חייבת להגיב נגדו קינטית?
האם ישראל תוכל להכיל ירי מדויק מהרצועה בסבב ההסלמה הבא ברצועה, או שישראל תדאג לסכלו לפני כן גם במחיר של היגררות להסלמה?
ובכלל. מהו סטטוס הפרויקט של הארגון?
האם לארגון יש באמת אפשרות לפתח טילים מדויקים? אם כן, מהי רמת הדיוק? מהו קצב הייצור?

לשאלות אלו ישנם תשובות עמומות בתדרוכים שבשתי הכתבות שהוזכרו לעיל:
מעריב: "לא מן הנמנע שישראל תידרש בקרוב לקבוע קווים אדומים, בדיוק כפי שעשתה עם הארגון מצפון. אבל לעומת סוריה, בעזה גמישות הפעולה של צה"ל קטנה הרבה יותר, כל עוד ההחלטה היא לא להידרדר להסלמה. זו דילמה מורכבת שצפויה ללוות את ישראל בשנים הקרובות."
ווואלה! NEWS: "מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, קידם בחודשים האחרונים שורת מהלכים – לרבות תכניות, אימונים, הכנת מרחב הגבול, בנק המטרות וחיזוק שיתופי הפעולה בצה"ל ועם שב"כ – במטרה להכין את הפיקוד ואוגדת עזה להסלמה ולהידרדרות בשלבים."

עפ"י מעריב ניתן להעריך כי אין כיום בידי הארגון רקטות מדויקות ומכוונות GPS, ויידרש לארגון לפחות שנה ע"מ להגיע ליכולת כזו.
אך עפ"י וואלה! NEWS ניתן לראות כי ישראל נערכת לסבב ההסלמה ברצועה, ולא מן הנמנע כי הסבב יפרוץ כתוצאה מפעולה יזומה של ישראל כנגד התחמשות חמאס.
כמו כן אין חולק כי הארגון התקדם בצעדי ענק לעבר בפרויקט החימוש בכלל ובפרויקט הדיוק בפרט. יעידו על כך הניסויים הרקטיים שתדירותם התגברה בצורה משמעותית בתקופה האחרונה.

ניתן לצפות ליותר ויותר רמזים מפי "גורמים ביטחוניים" בדבר התעצמות חמאס ככל שעובר הזמן וחמאס יתקדם בפרויקטים שלו.

לסיכום: בחסות ההסדרה, הקורונה והישיבה בשקט מצד חמאס בשנה האחרונה – הארגון ניצל את הזמן להתחמשות מסיבית (וככה"נ אף שוברת שוויון), דבר שמעמיד את ישראל בשאלה כמה עוד אפשר להמשיך עם המצב הקיים ללא פעולה קינטית כנגד ארגוני הטרור ברצועה.

נחשף פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה | צה"ל מסמן את האחראים

***כלל העובדות וההשערות בפוסט הינם הסקת מסקנות של הכותב לאחר היכרות עם אופן פרסום המידע בתקשורת הישראלית. יש לקחת את כלל הנאמר בפוסט בעירבון מוגבל מאוד! ***

קרדיט : ערוץ הטלגרם – האיש החושב

כתיבת תגובה