קפריסין דורשת מהאיחוד האירופי לפעול נגד הפרובוקציות הטורקיות

נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, דרש מהאיחוד האירופי "להסלים את הפעולות נגד הפרובוקציות הטורקיות" בים התיכון והודה כי הוא מאוכזב מגרמניה שמאפשרת לטורקיה לבנות צוללות חדשות.

"אמרתי לבורל (שר החוץ של האיחוד) שבמקום להיות נתון לסחיטה מצד ארדואן, אתה צריך להגיב עם חיזוק הגבולות של יוון וקפריסין, שגם הם אירופיים", אמר אנסטיאדיס בריאיון לתחנת הטלוויזיה היוונית OPEN. "אנחנו דורשים אותו דבר כעת ואני מקווה שבמועצה האירופית (של מנהיגי האיחוד) יהיו תוצאות מוחשיות".

הוא שיבח את התנהלותו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מול טורקיה וכינה אותו "קרן של תקווה משמעותית", בעוד שהתריס נגד ההתנהלות הגרמנית. "אני יודע שצוללות טורקיות נבנות בסיוע גרמני", אמר. "האם גרמניה חשבה אי פעם מה היא מטפחת? האם האינטרסים הכלכליים חשובים יותר מכדי להתעלם מההשלכות שעלולות לפגוע במדינות אירופיות חשובות?".

הוא שב והביע תקווה כי ניתן יהיה להימנע מעימות צבאי מול טורקיה והדגיש שניתן לטפל במחלוקות גם באמצעות החוק הבינלאומי או בשיתוף פעולה דרך האיחוד האירופי או האו"ם. "טורקיה חייבת להבין שהיא לא יכולה לפעול נגד החוק הבינלאומי", הדגיש. "קראנו לטורקיה לעשות זאת כמה פעמים. אם הם חושבים שהם צודקים, למה שלא ילכו לבית הדין הבינלאומי כדי לאכוף את החוק הבינלאומי?".

Cyprus Vs Turkey Stock Photo (Edit Now) 576314827

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה